اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه بزرگداشت فردوسی

بزرگراه توس طی 15 روز بهسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد از بهسازی ضلع شمالی بزرگراه توس ظرف مدت 15 روز خبر داد.

بزرگراه توس طی 15 روز بهسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین قلی‌زاده مقدم عصر امروز در حاشیه بازدید از بزرگراه توس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخیرا محدوده‌هایی از حریم شهر مشهد به عنوان محدوده شهری به تکالیف شهرداری مشهد الحاق شده که این مناطق شامل اراضی سمت جاده سیمان و اراضی توس است.

وی افزود: سه هزار هکتار مساحت به منطقه 12 شهرداری مشهد اضافه شده که شامل محدوده بلوار توس به شعاع چهار کیلومتر و حد فاصل کال زرکش تا آرامگاه توس و اراضی پشت حاشیه کمربند شمالی مشهد است.

مقدم اظهار داشت: نخستین گام شهرداری مشهد در این طرح، بهسازی بلوار قدیم جاده توس در آستانه روز بزرگداشت فردوسی بود.

وی افزود: در این راستا انحراف ترافیک اعمال شد و ترافیک در باند جنوب این مسیر قرار گرفت و باند شمالی آن ظرف مدت 15 روز آماده‌سازی، آسفالت و خط کشی شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ضلع جنوبی نیازمند جمع‌آوری آب‌های سطحی و احداث کانال است و همزمان بایستی زیرسازی و آسفالت این بلوار آغاز شود.

مقدم تصریح کرد: طول این بلوار 5.3 کیلومتر در دو لاین بوده که مجموعا هفت کیلومتر نیازمند آماده‌سازی، زیرسازی و آسفالت است.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: به دلیل اینکه این منطقه در محدوده شهرداری منطقه 12 قرار گرفته، مدیریت کل این عملیات بر عهده منطقه 12 است اما به دلیل سرعت در اجرای کار سازمان عمران شهرداری در این منطقه مستقر شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها از اتمام کار ظرف مدت یک ماه خبر می‌داد اظهار داشت: این پروژه با تلاش شبانه‌روزی، زمان را به 15 روز کاهش داد.

مقدم در ارتباط با اختصاص اعتبار به این پروژه گفت: با توجه به اینکه این مناطق به تازگی به شهرداری الحاق شده طبیعی است که در سال گذشته هیچ پیش‌بینی اعتبار ارزی نداشته ایم، به همین دلیل شهردار دستور استفاده از سرجمع اعتبارات عمرانی منطقه 12 را داد.

وی از حداقل 3 تا 4 میلیارد تومان هزینه تنها برای بهسازی معبر اصلی منتهی به آرامگاه خبر داد و افزود: سیاست مدیران ارشد شهرداری و مدیران ارشد کشور، ایجاد فضایی در شان فردوسی است که تاکنون اقداماتی که شایسته این منطقه باشد انجام نشده است.

مقدم گفت: ما ظرفیت‌های خوبی از لحاظ قطب گردشگری داریم اما آنچه مهم‌تر است رفاه و چیدمان شهری است.

مقدم افزود:با توجه به عریض بودن معبر، امکان ایجاد فضای سبز وجود دارد و این منطقه ظرفیت احداث بزرگترین پارک خطی مشهد را دارد.

انتهای پیام/70007/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول