اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد انتخابات کردستان خبر داد

نام‌نویسی 8044 نفر کردستانی برای عضویت در شوراهای اسلامی

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان از نام‌نویسی 8 هزار و 44 نفر برای عضویت در شوراهای شهر و روستای استان خبر داد.

نام‌نویسی 8044 نفر کردستانی برای عضویت در شوراهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محمد پورجعفری در نشست هم‌اندیشی ستاد انتخابات استان کردستان با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: 979 نفر برابر با 12 درصد از این تعداد برای شوراهای شهر و 7 هزار و 65 نفر برابر با 78 درصد برای شوراهای روستایی در استان ثبت نام کرده‌اند.

به گفته وی 7 هزار و 914 نفر از مجموع نامزدهای شوراهای اسلامی استان مرد و 130 نفر دیگر زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات کردستان به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای برگزاری هر چه بهتر انتخابات در استان اشاره کرد و افزود: راهکارها و برنامه‌ریزی‌ها لازم برای مشارکت مردم در سطح استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات استان با برنامه ریزی‌های لازم در سه حوزه آموزش، اطلاع‌رسانی و اجرایی زمینه برگزاری انتخاباتی در شان مردم استان را فراهم کرده است.

پورجعفری از پیش‌بینی 26 فرآیند برای برگزاری انتخابات در سطح کشور و استان خبر داد و گفت:‌ تمهیدات لازم برای اجرای 24 فرایند از این تعداد در سطح استان فراهم است.

وی از جلب اعتماد مردم به عنوان مهمترین مولفه در مشارکت بیش از پیش آنان در انتخابات نام برد و گفت:‌ خبرنگاران در راستای ایجاد اعتماد بین مردم نقش بسزایی دارند.

دبیر ستاد انتخابات کردستان خواستار اختصاص ستونی در زمینه پیامدهای حضور و یا عدم حضور مردم در انتخابات از سوی رسانه های استان شد و افزود: انتشار اخبار و رویدادهای صادقانه و نوید بخش در زمینه انتخابات و پرهیز از هرگونه شایعه‌سازی باید در دستور کار رسانه‌های استان قرار گیرد.

وی بر رعایت اصول اخلاقی از سوی کاندیداهای انتخاباتی نیز تاکید کرد و گفت: برخورد با کسانی که بخواهند دیگر نامزدهای انتخاباتی را مورد تمسخر قرار دهند ضروری است.

پورجعفری در پایان ارائه انتقادات و پیشنهادها و راهکارهای سازنده از سوی اصحاب رسانه را ضروری خواند و گفت: هدف اصلی همه ما به عنوان مسئولین و مجریان انتخابات حضور و مشارکت حداکثری پای صندوق های اخذ رای در انتخابات پیش‌رو است.

انتهای پیام/79002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول