اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح طرح‌های مهر ماندگار

14 پروژه بزرگ مهریه عروس زاگرس می‌شود

در سفر رئیس جمهور به استان ایلام 14 طرح مهر ماندگار افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

14 پروژه بزرگ مهریه عروس زاگرس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان 540 هزار نفری ایلام یکی از مناطق در حال توسعه کشور است که روند توسعه آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وقفه‌ای چندین دهه‌ای از دوران ستم‌شاهی شروع شد و طولی نکشید با ورود به بطن دوران دفاع مقدس این سازندگی و توسعه از این دیار رخت بربست و همه توان مردم و مسئولان صرف خروج بیگانگان از این دیار سلحشور شد.

شهرهای مرزی این استان از جمله مهران بارها بین نیروهای خودی و دشمنان بعثی دست به دست شد اما در نهایت با توان و درایت نیروهای خودی این شهر بار دیگر نصیب خودمان شد.

هر چه سخن از دوران دفاع مقدس و رشادت‌های مردمان این دیار به میان آید کم بوده و شهادت حدود سه هزار فرزند این دیار در راه دفاع از ایران و آرمان‌های امام راحل گوشه‌ای از رشادت‌ها و پایداری مردان و زنان این دیار حماسه و ایثار است.

پس از دوران جنگ استارت توسعه و سازندگی در کشور از جمله استان ایلام زده شد و این مهم از همان سال تاکنون با فراز و نشیب‌های مختلفی در حال انجام است.

طی هشت سال گذشته و با روی کار آمدن دولت عدالت‌محور نیز تلاش‌های فراوانی در این راستا انجام شده که ختم این فعالیت‌ها و تلاش‌ها در استان ایلام به پروژه‌های مهر ماندگار انجامیده است.

در سفر سال گذشته دستیار رئیس جمهور در طرح‌های مهر ماندگار به استان ایلام در مجموع 25 طرح در قالب مهر ماندگار در ایلام در ردیف طرح‌های مورد افتتاح و راه‌اندازی قرار گرفت.

قرار بود این طرح‌های بزرگ در بخش‌های مختلف راه، بهداشت و درمان، ورزش و ... اجرایی و محقق ‌شود.

یکی از طرح‌هایی که در ردیف طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفت مجتمع در حال احداث پتروشیمی ایلام بود که احداث آن یکی از آرزوهای مسئولان و مردم استان ایلام است.

احداث پتروشیمی در استان ایلام از آرزوهای دیرینه‌ای بود که به همت والای نیروهای متخصص کشور در ایلام در حال اجرا است.

پتروشیمی ایلام با سطح تکنولوژی بسیار بالا و استعدادهای اقتصادی خوب در بین طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته است.

محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور در بازدید از این طرح گفته بود که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این طرح مهم و اثرگذار با تخصیص اعتبارات مورد نیاز راه‌اندازی شود.

دیگر طرح‌های عمرانی استان ایلام از جمله تونل قلاجه، سدکنگیر، بیمارستان آبدانان و خوابگاه 220 نفری، باند دوم حمیل ـ ایلام ـ مهران، مطالعه و احداث راه‌آهن استان ایلام به شبکه ریلی، احداث سیمان دهلران، پتروشیمی ایلام، 10 پروژه آبی در استان، تکمیل استادیوم ورزشی 15 هزار نفری ایلام از دیگر طرح‌های عمرانی قرار گرفته در طرح مهر ماندگار است.

همه همت دولت دهم بر این است که هیچ پروژه ناتمامی برای دولت یازدهم باقی نماند و همه پروژه‌های ناتمام تکمیل شود.

بر این اساس تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان ایلام در دستور کار مسئولان امر قرار دارد و برای تحقق این مهم نیز برنامه‌های مختلفی از سوی مسئولان امر تدوین و طراحی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این خصوص معتقد است: دولت‌های نهم و دهم دولت‌های برنامه‌ محور بودند.

احمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در همه بخش‌های مختلف از جمله اشتغال، ازدواج و ... باید برنامه‌های کلیدی داشت چراکه منشا‌ء خدمات ارزشمندی در کشور است.

این مسئول عنوان کرد: طرح مسکن مهر، بنگاه‌های اقتصادی زودبازده، صندوق مهر، توسعه بخش کشاورزی و ... از جمله نمونه‌های طرح‌های دولت نهم و دهم است.

کرمی تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های مورد نظر دولت دهم که در حال اجرا شدن است، طرح مهر ماندگار بوده که در استان ایلام نیز اجرایی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: این طرح سال پیش در کشور شروع شده و دستیار ویژه رئیس جمهور به استا‌ن‌های کشور سفر کرد. 

وی ادامه داد: در استان ایلام نیز این سفر انجام شده و 25 پروژه نیز در بخش‌های مختلف راه و شهرسازی، آب، صنعت، ورزش و ... در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در نشست هماهنگی برای افتتاح طرح‌های مهر ماندگار در استان ایلام گفت: فاز نخست مجتمع پتروشیمی ایلام یکی از طرح‌هایی است که با سفر رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کرمی افزود: مجتمع پتروشیمی ایلام از جمله طرح‌های مهر ماندگار در استان ایلام است که روند تکمیل آن شتاب ویژه‌ای گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح به‌زودی و طی روزهای آینده با حضور احمدی‌نژاد در استان ایلام به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول عنوان کرد: طرح راه‌آهن ایلام نیز از جمله طرح‌هایی است که با حضور رئیس جمهور در ایلام کلنگ‌زنی می‌شود.

کرمی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان ایلام 14 طرح مهر ماندگار افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در نشست هماهنگی سفر احمدی‌نژاد به استان ایلام در سالن اجتماعات استانداری ایلام اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع‌رسانی در خصوص طرح‌های مهر ماندگار بهره‌ گیرند.

حسن بهرام‌نیا ادامه داد: توسعه همه جانبه استان ایلام یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان مسئولان امر در استان ایلام است.

انتهای پیام/2246/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول