اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی خبر داد

آب و محیط زیست اصلی‌ترین مشکلات استان یزد/ آب خلیج فارس به یزد می‌آید

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی از موضوع تامین آب و محیط زیست به عنوان اصلی‌ترین مشکل در استان یزد یاد کرد.

آب و محیط زیست اصلی‌ترین مشکلات استان یزد/ آب خلیج فارس به یزد می‌آید

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: موضوع تامین آب برای مردم استان یزد و حتی برای صنعت و اشتغال از اساسی‌ترین موضوعاتی است که به دغدغه اصلی مسئولان برای این استان تبدیل شده است.

وی با اشاره به موضوعات اخیری که در زمینه آب مصرفی مردم استان پیش آمد، ادامه داد: جلساتی که مجمع نمایندگان با رئیس جمهور داشتند تاکید بر تامین آب استان بود و مصوبات این جلسات نیز به سود استان یزد تمام شد.

جوکار افزود: پیگیری‌های استان منجر شد تا این موضوع ریشه‌ای حل شود و دیگر مشکلی از جانب استان اصفهان در زمینه آب، مردم یزد را تهدید نکند.

وی با تاکید بر اینکه باید منابع آبی پایدار برای استان یزد در نظر گرفت، عنوان کرد: اتفاقات سال گذشته و تامین امنیت برای راه‌اندازی دوباره خط انتقال آب به یزد به وضوح نشان داد که مردم استان یزد در پی خشکسالی‌های مکرر و کم آبی به شدت از این موضوع رنج می‌برند.

* خط دوم انتقال آب موازی با خط اول نباشد

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای پروژه خط دوم انتقال آب به استان یزد، بر تغییر مسیر خط انتقالی و تغییر نقشه خطوط تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به صلاح نیست خط دوم موازی با خط انتقال اول باشد، ادامه داد: چالش‌های سال گذشته آب استان نشان داد باید مسیر خطوط به شکلی باشد که کسی نتواند مدعی شود و مشکل ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تامین اعتبار برای اجرای پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به یزد خبر داد و گفت: با تاکید رئیس جمهور و معاون وی، اجرای این پروژه به طور قطع در سال جاری آغاز خواهد شد.

* مشکل آب حل نشود، صنایع یزد به بن‌بست می‌رسند

وی در ادامه آب را از ملزومات بخش صنعت استان برشمرد و بیان داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران از نبود آب برای کار خود گلایه دارند و حتی برخی صنایع را به دلیل نیاز شدید به آب نمی‌توانیم در استان داشته باشیم.

رئیس مجعع نمایندگان استان یزد یادآور شد: چنانچه مسئله آب استان یزد حل نشود و منابع پایداری برای این استان تامین نشود صنعت استان به بن‌بست می‌رسد.

* ضرورت نظارت جدی و مستمر محیط زیست بر فعالیت صنایع

محمدصالح جوکار از دیگر دغدغه‌های استان یزد را موضوع محیط زیست استان برشمرد و با اشاره به ارتباط آن با صنعت گفت: بسیاری از صنایع استان آلایندگی زیادی دارند که در حیطه شهری مستقر شده‌اند.

وی موضوع آلودگی دشت یزد - اردکان را از دغدغه‌های مسئولان دانست و تصریح کرد: آلایندگی واحدهایی که در این محور قرار گرفته‌اند تهدید جدی برای محیط زیست به شمار می‌روند که نظارت جدی و مستمر محیط زیست را می‌طلبد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ارزیابی مثبت از وضعیت اشتغال استان در مقایسه با سایر نقاط کشور گفت: در استان یزد از نظر اشتغال وضعیت خوبی داریم و بیکاری این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است اما این موضوع به صورت مقطعی خواهد بود.

وی با اظهار تاسف از توزیع ناعادلانه امکانات و سرمایه در برخی شهرستان‌های استان یزد عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها به این دلیل بیکاری اندکی دارد که باید متناسب با بافت هر منطقه اشتغال ایجاد کرد.

انتهای پیام/90004/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول