اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

حریم و بستر یک هزار کیلومتر رودخانه در خراسان شمالی مشخص شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون یک‌هزار و 138 کیلومتر از رودخانه‌های استان برای تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها مطالعه شده است.

حریم و بستر یک هزار کیلومتر رودخانه در خراسان شمالی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، رضا نعیمی طول کل رودخانه‌ها و مسیل‌های اصلی استان را حدود 2 هزار و 100 کیلومتر اعلام کرد.

وی افزود: بیش از 95 درصد کار انجام شده برای مطالعات رودخانه‌های استان پس از تشکیل خراسان شمالی و تاسیس این شرکت انجام شده است.

نعیمی اعتبار هزینه شده برای مطالعات تعیین حد حریم و بستر رودخانه‌های استان را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مطالعات تعیین حریم و بستر 900 کیلومتر از رودخانه‌های استان نیز باید انجام شود که این کار حدود 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: مطالعه تعیین حد حریم و بستر 111 کیلومتر از رودخانه‌های استان با بیش از یک میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی هدف از انجام این کار را بالا بردن ضریب ایمنی شهرها و روستاهای محدوده این رودخانه‌ها در برابر سیلاب و پیشگیری از ایراد خسارت‌های احتمالی اعلام کرد.

وی گفت: تعیین حد حریم و بستر رودخانه‌ها برای کشاورزان و بهره‌برداران منطقه به منظور پیشگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت ساز غیرمجاز در این حریم، هدف دیگر تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تاکید کرد: لازم است مجاوران و بهره‌برداران حاشیه این رودخانه‌ها و همچنین تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ذینفع قبل از هرگونه فعالیت در این محدوده‌ها با این شرکت مشورت کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

انتهای پیام/63001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول