اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر خبر داد

آغاز طرح ساماندهی رودخانه آغلاغان نیر‌

فرماندار شهرستان نیر از آغاز طرح ساماندهی مسیر رودخانه آغلاغان با اعتبار1500 میلون ریال خبر داد و گفت:آثار خیر این طرح مستقیما متوجه صاحبان اراضی بستر رودخانه و مردم شهر نیر و مسافران و میهمانان این منطقه می‌باشد.

آغاز طرح ساماندهی رودخانه آغلاغان نیر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرفخرالدین زاهد امروز در جلسه ستاد ساماندهی رودخانه‌های شهرستان نیر اظهار داشت: این شهرستان از منابع ارزشمند آب‌های سطحی نظیر رودخانه‌ها و سرچشمه‌های غنی آبی بهره‌مند است که باید این منابع ارزشمند از آلودگی‌ها و موارد تهدیدآمیز پاک شده و مبری باشد.

وی با یادآوری این‌که در این شهرستان وجود این منابع ارزشمند فرصتی برای غنای بخش کشاورزی و زیبائی‌های طبیعت بکر و گردشگری است خاطرنشان کرد: ضرورت دارد همه نسبت به رعایت موازین بهداشتی و همچنین حفظ سلامتی این رودخانه‌ها همت کنند تا این منابع ارزشمند به منبع تهدید تبدیل نشود.

فرماندار شهرستان نیر با اعلام این‌که رودخانه همیشه جاری آغلاغان‌چای یکی از مواهب بکر و خدادادی استان و شهرستان نیر است گفت: با توجه به این‌که سرچشمه این رودخانه از تفرجگاه طبیعی بولاغلار سرچشمه می‌گیرد و در منطقه نمونه گردشگری شهرستان واقع شده است ساماندهی و نوسازی بستر و مسیر این رودخانه جزو اولویت برنامه‌های اجرایی شهرستان نیر است.

زاهد اضافه کرد: در همین راستا با همفکری و مشارکت شرکت آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی استان و با تزریق بخشی از اعتبارات شهرستان از سوی فرمانداری این مسیر به طول شش کیلومتر در سه فاز مطالعه گردیده و برای آغاز عملیات فاز اول آن 150 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه تا 10 روز آینده آغاز می‌شود.

فرماندار نیر همچنین بیان داشت: آثار خیر این طرح مستقیما متوجه صاحبان اراضی بستر رودخانه و مردم شهر نیر و مسافران و میهمانان این منطقه می‌باشد.

زاهد افزود: برای تکمیل این طرح باید مردم منطقه و صاحبان اراضی همکاری مشفقانه‌ای با مسئولان امر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فاز اول و دوم ساماندهی رودخانه آغلاغان نیر از مسجد بولاغلار شروع و تا سه راهی سقزچی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/62003/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول