اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ نماز

«وارث» در سازمان فرهنگی‌ورزشی رشت ساخته شد

مدیرعامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت گفت: فیلم داستانی «وارث» با تهیه‌کنندگی سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت با هدف ترویج فرهنگ نماز ساخته شد و برای حضور در جشنواره‌های داخلی آماده می‌شود.

«وارث» در سازمان فرهنگی‌ورزشی رشت ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی عاطفی در نشست سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری این شهر با اشاره به ساخت فیلم داستانی «وارث» با تهیه کنندگی این سازمان، اظهار کرد: این فیلم با کارگردانی احمد عبداللهیان بلوچی و به تهیه کنندگی سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت تولید شد.

وی وارث را نخستین تولید مستقل فیلم در سازمان مذکور عنوان کرد و افزود: گام گذاشتن در عرصه فیلم‌سازی برای ترویج فرهنگ نماز کاری بسیار پر ارزش و دشوار است که باید با دقت و جدیت به آن پرداخته شود. 

این مسئول مضمون فیلم وارث را پرداختن به ترویج فرهنگ نماز در بین نوجوانان و جوانان عنوان کرد و گفت: استفاده از رسانه‌ها بهترین شیوه فرهنگ‌سازی در جامعه است.

وی با تصریح بر اینکه باید برای گسترش معنویت در سطح جامعه فرهنگ نماز و نیایش نهادینه شود، اذعان کرد: فرهنگ سازی دینی در جامعه کار آسانی نیست و برای این اقدام باید بسیار با احتیاط و مصمم گام برداشت.

عاطفی، نگاه جدید حاکم بر شهرداری رشت و سازمان فرهنگی ورزشی این نهاد را فرهنگ‌مدار مبتنی بر حفظ ارزش‌های اسلامی ذکر کرد.

وی یادآور شد: زمانی شاهد فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی در سطح جامعه خواهیم بود که به صورت زنجیره‌ای بتوانیم به گسترش و نشر آن به شیوه‌های مختلف بپردازیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت، ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و انسانی را نیازمند ابزارهای متعدد دانست و خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت در نظر دارد با استفاده از ابزار هنر و ورزش در این راه گام بردارد.

وی استفاده از ایده‌های روشن و کاربردی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری را یکی از اهداف مهم ذکر کرد و متذکر شد: این امر می‌تواند نوید دهنده روزهای خوبی برای هنرمندان و اهالی فرهنگ، کشف و رشد استعدادهای جوان در این عرصه باشد.

عاطفی با اشاره به اینکه «وارث» برای حضور در جشنواره‌های داخلی آماده می‌شود، اذعان کرد: این فیلم پس از طی مراحل فنی از یکی از شبکه‌های سراسری روی آنتن می‌رود.

وی آغاز فیلم‌برداری «وارث» با توجه به مساعد بودن وضعیت جوی، در خیابان‌های شهر رشت عنوان کرد و افزود: بخش‌های دیگر این فیلم در مسجد، یک خانه و رستوران فیلم‌برداری شد.

به گفته این مسئول، وارث، داستان پسری را روایت می‌کند که پس از فوت پدرش به دنبال فروش خانه و تغییراتی در زندگی شخصی خود است، اما مادرش شرط استفاده از ارث پدر را خواندن نماز قضای او می‌داند و ...

وی با اشاره به عوامل حاضر در ساخت این فیلم، تصریح کرد: تهیه کنندگی فیلم وارث بر‌عهده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است و نویسندگی آن را مهیار یاری با کارگردانی احمد عبداللهیان بلوچی انجام داده است.

عاطفی بازیگران محلی وارث را حبیب پورسفر، علی بدرطالعی، مرضیه گوهری، احمدرضا جعفری، هانا مسافر و ... معرفی کرد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول