اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مسافری صومعه‌سرا:

مصوبه طرح جمع‌آوری تاکسی‌های گردشی صومعه‌سرا عملی نشد

مدیرعامل شرکت مسافری صومعه‌سرا گفت: دو مصوبه در اواخر سال گذشته درباره جمع‌آوری تاکسی‌های گردشی به تصویب رسید که تنها در صفحه‌های کاغذ باقی ماند و عملی نشد.

مصوبه طرح جمع‌آوری تاکسی‌های گردشی صومعه‌سرا عملی نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، معضل ساماندهی رانندگان پلاک نمره (ع) چند سالی است که در جلسه‌های مختلف شورای ترافیک این شهرستان بحث و گفت‌وگو می‌شود اما نتایج این مذاکره‌ها برای مردم، رانندگان و حتی اصحاب رسانه صومعه‌سرا به درستی تبیین و روشن نشده است.

پس از سال‌های 86-87 شهرداری صومعه‌سرا برای ساماندهی رانندگان خطی «صومعه‌سرا به رشت» ترمینال مسافری این شهرستان را با جایگاهی بسیار مناسب احداث و راه‌اندازی کرد و تمام رانندگان مسافری این خط به غیر از رانندگان «خیابان جعفری» به آن مکان برای فعالیت منتقل شدند.

ساماندهی نشدن رانندگان مسافری مسیر «صومعه‌سرا به رشت» در خیابان جعفری حواشی بسیاری در بین مردم و رانندگان ایجاد کرد که بارها در جلسه‌های شورای ترافیک صومعه‌سرا با حضور اعضای مسئول مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت اما هر بار این ساماندهی‌ها به دلایل مختلف اجرای کامل نشد و یا تنها در مدت چند روز به اجرا در آمد.

رانندگان فعال در ترمینال مسافری «صومعه‌سرا به رشت» و بالعکس به دلیل کمبود مسافر همچنان ناراضی و دلسرد از حمایت مسئولان و متولیان امر در این شهرستان هستند.

با توجه به وجود مشکلات در ترمینال مسافری صومعه‌سرا گفت‌وگوی تفصیلی با «خسرو علیزاده» مدیر عامل شرکت مسافری مسیر «صومعه‌سرا به رشت» برای روشن شدن موضوع و نتایج حاصل از رایزنی‌ها با مسئولان در راستای برطرف شدن مشکل رانندگان این شهرستان انجام داده‌ایم که می‌خوانیم:

فارس: ترمینال مسافری صومعه‌سرا به رشت چه مدت فعالیت می‌کند؟

-شرکت سواری‌داران صومعه‌سرا اکنون بالغ بر 50 سال سابقه فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی مسافران را دارد و پس از سال 85 به منظور همراهی با مسئولان و کاهش بار ترافیک موجود در داخل شهر به ترمینال مسافری در ورودی این شهر نقل مکان کرده است.

انتقال ترمینال مشروط بر جلوگیری از حمل مسافر از طرف خودروهای متفرقه درون شهری به مقصد رشت بود.

فارس: چرا تاکنون مصوبه جمع‌آوری تاکسی‌های گردشی اجرایی نشد؟

-با وجود تمام مکاتبه‌های قبلی پس از چند ماه میدان اصلی شهر و به ویژه خیابان جعفری صومعه‌سرا در محاصره تاکسی‌های گردشی بود که مورد حمایت برخی مسئولان این شهرستان قرار گرفت و مکاتبه و رایزنی‌های اولیه برای جمع‌آوری آنها انجام شد اما تا کنون سه دوره از نمایندگان مجلس این شهرستان تغییر کرده‌اند و دو مصوبه در اواخر سال گذشته درباره جمع‌آوری تاکسی‌های گردشی به تصویب رسیده بود که تنها در صفحه‌های کاغذ باقی ماند و عملی نشد در حالی که باید جلوی فعالیت خودروهای مسافری پلاک شخصی به دلیل نداشتن بیمه گرفته شود.

در صورت بروز حادثه یا ایجاد مشکل برای مسافران خودروهای شخصی به هیچ عنوان بیمه متحمل خسارت مالی و جانی نمی‌شود.

فارس: آیا اعضای شورای ترافیک در زمینه جمع‌آوری تاکسی‌های گردشی با شرکت شما همکاری داشته‌اند؟

-تاکسی‌های گردشی طبق قانون حق خروج از شهر و فعالیت خارج از حوزه خود را ندارند و تعدادی از تاکسی‌های گردشی صومعه‌سرا به دلایل مختلف از جمله اجازه از شهرداری این شهرستان به راحتی و بدون واکنش پلیس راهور در داخل شهر مسافر سوار می‌کنند.

نمی‌دانیم ضعف و سوءمدیریت مسئولان صومعه‌سرا شرکت سواری‌داران این شهرستان را به کجا می‌کشاند و با تمام تلاش‌های صورت گرفته مسئولان، تنها سه روز طرح جمع‌آوری تاکسی‌های گردشی خیابان جعفری صومعه‌سرا به اجرا در آمد و پس از آن همان رانندگان در حدود یکصد متر عقب‌تر فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وعده‌های مسئولان دیگر نخ‌نما شده است و اکنون با تمام مشکلات مالی و بدهکاری‌های پیش‌رو در حال فعالیت هستیم و رانندگان ترمینال صومعه‌سرا به رشت و بالعکس آماده انتقال به داخل شهر صومعه‌سرا و فعالیت در جایگاه قبلی خود هستند.

فارس: هزینه رانندگان شرکت مسافری صومعه‌سرا چقدر است؟

هر کدام از رانندگان این شرکت سالانه هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیون ریال برای دریافت انواع کارت‌های سلامت، هوشمند، دفترچه ثبت ساعت، جی‌پی‌اس، لباس فرم و ... را برای تضمین سلامت مسافران متحمل می‌شوند در حالی که تاکسی‌های گردشی هیچکدام از این هزینه‌ها و مدارک را ندارند و پلیس راه فومنات قانون را تنها برای رانندگان شرکت سواری‌داران اجرایی می‌کند و هیچ بندی از این قانون برای تاکسی‌های گردشی اعمال نمی‌شود.

انتهای پیام/84003/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول