اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فارس پیش‌بینی کرد

حضور 160 هزار معتکف در 220 مسجد فارس

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 160 هزار معتکف برای شرکت در این مراسم معنوی در حداقل 220 مسجد حضور پیدا کنند.

حضور 160 هزار معتکف در 220 مسجد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام شکرالله دانش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته 120 هزار نفر در استان فارس در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

وی با بیان اینکه متقاضیان اعتکاف ایام‌البیض ماه رجب به‌‌مدت سه روز در مساجد معتکف می‌شوند، افزود: اعتکاف دل‌های جوانان را برای پذیرش و ارتقای مفاهیم دینی آماده می‌کند.

دانش ادامه داد: در دنیایی که مسائل گناه‌آلود، ابزارهای تهاجم فرهنگی و ماهواره و اینترنت و انواع عرفان‌های دروغین هر لحظه جوانان را به دوری از تقوی و افتادن در دام گناه دعوت می‌کند، اعتکاف سدی محکم برای حفظ و افزایش تقوای درونی فراهم می‌آورد.

این مسئول ابراز داشت: در روزهای اعتکاف شرکت‌کنندگان با پشت سر گذاشتن افکار مادی و دغدغه‌های روزمره خود در پشت درب‌های مساجد، وارد حریم و خانه خداوند می‌شوند و دل خود را در آسمان معرفت خداوندی رها می‌کنند.

وی ادامه داد: اعتکاف مانند حج، میدان سیر و سلوک، تطهیر و تهذیب، زدودن زنگار دل و ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با شیطان و فرصت بزرگی برای باز نگری، بستری برای کام‌یابی و راهی برای حقیقت‌یابی است.

به گفته وی، اعتکاف یعنی سه روز نزدیکی و خلوت کردن با معبود خویش، سه روز آزاد و رها از دغدغه‌های مادی، سه روز ذکر و ثنا و دعا، سه روز مهمانی خدا و در آخر بر تن کردن لباس اخلاص پوشیدن است.

وی خاطرنشان کرد: دلی که پاک شود تخم حقیقت در آن بارور شده و از بداخلاقی‌های دنیایی دوری می‌گزیند.

دانش اضافه کرد: فردی که برای اعتکاف وارد مسجد می‌شود باید غیر از آن فردی که وارد شده، از مسجد خارج شود.

وی تصریح کرد: چشمه محبت به اهل بیت و معرفت به معارف الهی و حب الی‌الله در دل معتکف به جوش می‌آید و اطلاعات دینی و رفتار و سکنات وی تغییر آشکاری پیدا می‌کند.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: زمانی خانواده تغییرات جوان خود را پس از اعتکاف می‌بیند بیشتر متمایل می‌شود که وی سال‌های بعد نیز در این مراسم حضور پیدا کند.

به گفته وی، معتکف گاه آنقدر در این چند روز حال و هوای خوبی پیدا می‌کند که در بازگشت به دنیای مادی حس غربت دارد و دلش برای خدا تنگ شده دوباره قصد قربت می‌کند.

انتهای پیام/2448/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول