اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری رئیس ستاد اعتکاف قم:

14 هزار نفر در قم معتکف می‌شوند

رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: 14 هزار نفر در قالب 24 مسجد از 13 رجب در قم معتکف می‌شوند.

14 هزار نفر در قم معتکف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اهمیت اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف دارای جایگاه خاصی است و مقام معظم رهبری اعتکاف را جبهه معنوی نظام معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف هنر واقعی و بالاترین هنر است که در این زمینه هنر واقعی متمسک شدن به عنوان بندگی است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم عنوان داشت: قم پایگاه معنوی و علمی اعتکاف کشور است که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت 14 هزار نفری برای اعتکاف قم در نظر گرفته شده است گفت: 24 مسجد برای اعتکاف ماه رجب انتخاب شده که از این تعداد 10 مسجد ویژه برادران و 14 مسجد ویژه خواهران است.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: 24 و 25 اردیبهشت ثبت‌‌نام خواهران و 26 و 27 اردیبهشت ثبت‌نام برادران انجام می‌شود که افراد علاقه‌مند در این ایام می‌توانند برای ثبت‌نام از ساعت 14 تا 19 به میدان امام خمینی(ره)، جنب میدان آستانه زیر سردرب مسجد امام حسن عسگری(ع) مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: استقبال فراوانی از مراسم اعتکاف طی سال‌های گذشته صورت گرفته به طوری که برای انتخاب افراد به ناچار به قرعه‌کشی پرداختیم.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم عنوان داشت: مراسم اعتکاف سال جاری سحرگاه سیزدهم رجب مصادف با سوم خرداد همراه با اقامه نماز، مناجات و قرائت زیارت آل یاسین صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: برگزاری جشن میلاد امیر مؤمنان(ع) با حضور اساتید اخلاق و عرفان و سوگواری به مناسبت وفات حضرت زینب(س) از جمله برنامه‌های معتکفان است.

تکیه‌ای تصریح کرد: اختتامیه مراسم اعتکاف پانزدهم رجب ضمن قرائت زیارت ام داوود برگزار می‌شود.

وی اعطای کتاب، بیان احکام و آداب و فضائل اعتکاف، یادواره شهدا در قالب تبیین خاطرات جبهه و جنگ، برگزاری نمایشگاه جلوه‌های معنوی اعتکاف، نمایشگاه بیداری اسلامی و اندیشه ارزشمند ولایت فقیه را از دیگر برنامه‌های اعتکاف ذکر کرد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به برگزاری حلقه‌های معرفت برای معتکفان گفت: مسائل اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در این حلقه‌ها تبیین می‌شود.

وی تأکید کرد: جامعه معتکف پیش از حضور در مراسم اعتکاف باید برای تحول اخلاقی نیت کنند تا تجربه ارزشمندی در این مسیر به دست آورند.

تکیه‌ای به برگزاری اعتکاف دانشجویی اشاره کرد و افزود: مسجد دانشگاه قم برای خواهران و مسجد جمکران برای برادران دانشجو در نظر گرفته شده است.

وی عنوان داشت: با توجه به اینکه تلفن همراه در کاهش تمرکز معتکفان تأثیرگذار است بنابراین معتکفان باید از آوردن تلفن همراه خودداری کنند.

دومین جشنواره سراسری اعتکاف برگزار می‌شود

علیرضا تکیه‌ای در بخش دیگه‌ای از نشست مطبوعاتی خود با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری اعتکاف اظهار کرد: این جشنواره در قالب شعر، داستان، خاطره و نکات ادبی در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: 670 اثر به دبیرخانه جشنواره راه پیدا کردند که از این تعداد 140 اثر برگزیده شدند که هدایایی نظیر کمک هزینه عمره و عتبات به آنها اهدا شد.

رئیس دومین جشنواره سراسری اعتکاف از برگزاری دومین جشنواره سراسری اعتکاف 28 اردیبهشت خبر داد و افزود: آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره سراسری اعتکاف در قالب فیلم کوتاه، فیلم‌نامه، مستند و نماهنگ برگزار می‌شود گفت: هزار و 64 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این تعداد شامل 106 فیلم کوتاه، 125 فیلم‌نامه، 67 فیلم مستند، 729 عکس و 15 نماهنگ بوده است.

تکیه‌ای با بیان اینکه تعداد نهادهای مشارکت‌کننده از هشت نهاد به 12 پایگاه افزایش پیدا کرده است گفت: آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، حوزه هنری سازمان تبلیغات، استانداری، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، ستاد مرکزی اعتکاف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات کشور، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مؤسسه فرهنگی اوج و معاونت فرهنگی شهرداری تهران از نهادهای مشارکت‌کننده هستند.

وی با اشاره به دومین جشنواره سراسری اعتکاف گفت: این جشنواره به دنبال برطرف کردن خلأهای علمی، فلسفی و پژوهشی از اعتکاف است که امیدواریم دانشمندان و اهل قلم با ارائه مقالات پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و تألیفات خود در این مسیر ما را یاری کنند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم یادآور شد: کتاب‌نامه اعتکاف متشکل از معرفی 83 کتاب درباره اعتکاف تدوین شده که به همراه تقدیر از پنج نفر در هر رشته در جشنواره رونمایی می‌شود.

وی عنوان داشت: اکنون نرم‌افزار جامع اعتکاف در دست تدوین بوده که آثار مکتوب، سخنرانی‌ها، مباحث فقهی و گزیده فیلم‌های اعتکاف در این نرم‌افزار گنجانده می‌شود.

دومین جشنواره سراسری اعتکاف 28 اردیبهشت سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول