اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه پاکدشت تأکید کرد

تعهد اخلاقی و عملی به رعایت حقوق موقوفه

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه پاکدشت بر تعهد اخلاقی و عملی به رعایت حقوق موقوفه تأکید کرد.

تعهد اخلاقی و عملی به رعایت حقوق موقوفه

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در تشریح آسیب‌های حفظ و نگهداری درآمدهای موقوفات اظهار داشت: یکی از آسیب‌های حفظ و نگهداری و درآمدزایی موقوفات در رقبات عرصه اعیان مثل آپارتمان، قانون مزایده واگذاری آن به افراد ناشناس از نظر فرهنگی و اخلاقی است.

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاکدشت ادامه داد: با توجه به مشارکت افراد مختلف در مزایده‌های رقبات، اداره اوقاف در موارد زیادی ناخواسته آپارتمان‌های عرصه و اعیان را به افراد ناشناخته واگذار می‌کند که خیلی تعهد اخلاقی و عملی به رعایت حقوق موقوفه ندارند.

اشرفی عنوان کرد: نکته دیگر این است که بعد از تنظیم سند اجاره، آسیب‌های اجتماعی برای همسایگان و محیط اطراف ایجاد می‌کنند و بعد از ماه‌ها استفاده از رقبات تخریب آن را موجب می‌شوند و با اقدامات حقوقی که اوقاف انجام می‌دهد و در موارد اطاله دادرسی و اخذ حکم تخلیه یا حکم تخلیه به راحتی اجرا می‌شود یا شبانه از ترس مأمور قانون رقبه را تخلیه و به حالت مخروبه رها می‌کنند که در سنوات قبل به تعدد اتفاق افتاده و موجبات تضییع حقوق موقوفه شده است.

وی افزود: در موارد دیگری که مستأجران از لحاظ اخلاقی و اجتماعی مشکلی نداشته باشند، مشکلات مالی و معیشتی افراد بی‌بضاعت که توان پرداخت پول ودیعه مسکن در آپارتمان‌های غیر اوقافی را ندارند و در تأمین معاش به مشکل برخورده‌اند، موجب مراجعه آنان و تکمیل فرمهای مزایده می‌گردند که بعد از برنده شدن توان پرداخت حقوق و اجاره موقوفه را ندارند و تخلیه این قبیل خانواده‌های فقیر و کم‌درآمد شده که به سختی توان اجاره منزل مشابه را دارند، می‌شود و در مواردی خانواده‌های بسیار ارزشمند از قبیل جانبازان و ... که هزینه درمان و مشکلات خاص اقتصادی دارند، ساکن می‌شوند که توان پرداخت حقوق موقوفه را ندارند.

اشرفی اذعان داشت: حال سئوالی که پیش می‌آید این است، مگر موقوفات برای استفاده عام نیست و مگر اوقاف، امورخیریه ندارد، چرا به خانواده‌ها کمک مالی نمی‌کند یا اصلاً هزینه اجاره را نمی‌بخشد؟ در جواب این سئوال باید گفت مردم و حتی اکثر مسئولان، اطلاعات دقیق از کیفیت اداره موقوفات نداشته و برداشت‌های سطحی از موضوع دارند.

انتهای پیام/2462/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول