اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نظری:

افراد بر اساس لیاقت وارد عرصه انتخابات شوند

یکی از علمای برجسته مازندران گفت: لزومی ندارد انتخابات به عرصه جنجال کشیده شود و افراد خودشان باید بر اساس لیاقت و کارآمدی وارد عرصه شوند و خود را معرفی کنند.

افراد بر اساس لیاقت وارد عرصه انتخابات شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری آیت‌الله عبدالله نظری استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ساری مهم‌ترین گرفتاری امروز دنیای بشر را ناشی از دانشمندان بی‌ایمان دانست و اظهار داشت: اگر ایمان ضمیمه دانش نشود فسادی در دنیا برقرار می‌کند که بسیار گسترده خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان موجود باعظمتی در برابر سایر موجودات آسمانی، زمینی و حتی ملک است، گفت: عقل، علم، روح و دین امتیاز انسان بوده و سبب امتیاز بشر است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان اینکه انسان یک موجود ممتاز است، ادامه داد: انسان باید در یک شرایطی قرار گیرد تا به شرط تعلیم و تربیت استعدادش بروز کند.

وی با بیان اینکه اگر تعلیم و تربیت مناسب نصیب انسان نشود از نظر وجودی تنزل پیدا خواهد کرد، گفت: برای بروز استعدادهای انسان پنج اصل مهم نیاز است که اول تربیت خانواده، مدرسه، اثر همنشین، جلسات مذهبی و در نهایت نیز جریان اجتماعات مملکت است و اگر این پنج عامل در انسان وجود داشته باشد استعداد انسان بروز می‌کند.

نظری با بیان اینکه انسان مرکب از جسم و روح  است، گفت: در حال حاضر جنبه روحی، ایمانی، اعتقادی و دینی در انسان نقض دارد و تنها علم این مشکلات را حل می‌کند چون علم چراغ روشن، پرنور، پراثر و پر فروغ است.

وی در ادامه با بیان اینکه ملائکه برای دانش، دانشمند و عالم پرو بال پهن می‌کند که این نشان‌‌دهنده عظمت علم است، ادامه داد: علم مایه تکامل، ترقی و رفع نقض است و این زمانی محقق می‌شود که همراه با عمل صحیح باشد.

نظری با تأکید بر اینکه علم باید همراه با ایمان باشد و اگر با ایمان همراه نباشد به حتم نتیجه اصلی حاصل نخواهد شد، ادامه داد: گرفتاری امروز دنیای بشر ناشی از دانشمندان بی‌ایمان است و اگر ایمان ضمیمه دانش نشود فسادی در دنیا برقرار می‌کند که بسیار گسترده خواهد بود.

وی در ادامه با محکوم کردن هتک حرمت گروه‌های سلفی در سوریه، خاطرنشان کرد: برخی گروه‌های تروریستی و تندرو نظیر طالبان به نام اسلام، دارند در دنیا دست به هر جنایتی می‌زنند.

آیت‌الله نظری با بیان اینکه اسلام دین آزادی و تفاهم است، گفت: در قرآن نیز به مسئله آزادی در پذیرش دین اشاره شده است و بیان شده در دین کراهت و جبری وجود ندارد و در پذیرش دین کاملاً آزاد هستند چون قرآن و دین خدا بالاترین، بهترین و جامع‌ترین هستند.

وی همچنین استاد شهید مطهری را شخصیتی کم‌نظیر در علم، اخلاق و ادب دانست و گفت: شهادت ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای اسلام بود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه همچنین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با انتقاد از برخی جنجال‌آفرینی در عرصه انتخابات گفت: لزومی ندارد انتخابات به عرصه جنجال کشیده شود و افراد خودشان باید بر اساس لیاقت و کارآمدی وارد عرصه شوند و خود را معرفی کنند.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مقام معلم ارزشمندترین طبقه جامعه است که باید از راه هدایت الهی مردم را تربیت کنند، گفت: اگر خدای ناکرده معلمان مردم را به سوی گناه هدایت کنند، بدترین حالت در دنیای فرهنگ پیدا می‌شود.

آیت‌الله نظری با بیان اینکه امتیاز بشر مربوط به عامل معنوی است و عامل معنوی عقل، روح و علم دین است و این مسائل جنبه استعداد بشر را تکمیل می‌کند، گفت: اگر جنبه استعداد بشر تکمیل شد بشر به تکامل می‌رسد و دیگر تخاصم وجود ندارد و در مال و مقام تعدیل می‌شود در مال به حق کسی تجاوز نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای بشریت بزرگ‌ترین عامل تکامل بشر و تعادل انسانی، علم است، گفت: دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه علما و دانشمندان و اساتید حق بزرگی در جامعه دارند.

آیت‌الله نظری با بیان اینکه در جامعه اسلامی همه وظیفه دارند از مقام مرجعیت تبعیت کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم مرجعیت و هم حاکمیت دارد و قانون او را ولی امر قرار داد و اگر آحاد جامعه به خوبی رهنمودهای رهبری را گوش فرا دهند و عمل کنند دیگر اختلافی نباید در جامعه وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری نیز در این مراسم یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و استادان شهید را گرامی داشت و گفت: مقام استاد مقام والا و باارزشی است که هرکه در عرصه علم و دانش به جایی رسیده مدیون استادان برجسته است.

کیومرث نیازآذری در ادامه نیز گزارشی در مورد وضعیت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی ساری ارائه کرد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول