اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

برخی حضور حداکثری در انتخابات را با تعدد کاندیدا اشتباه گرفتند

امام جمعه جیرفت گفت: کاندیدای ریاست جمهوری خیلی زیاد شده‌اند، رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور حداکثری داشته باشند، برخی اشتباه گرفتند، فکر کردند حضور حداکثری در انتخابات یعنی کاندیدا زیاد شوند که چنین نیست.

برخی حضور حداکثری در انتخابات را با تعدد کاندیدا اشتباه گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب نخستین فصل خودسازی است، ماهی که با آمادگی در آن می‌توانیم در ضیافت الهی در ماه رمضان حضور پیدا کنیم، با توبه و تزکیه در این ماه آماده شویم و از مواهب بی‌پایان الهی این ماه با انجام اعمالی مانند روزه و غیره استفاده کنیم.

وی با اشاره به ولادت امام باقر (ع) در ابتدای ماه رجب افزود: از این ماه به عنوان یک فرصت باید استفاده کنیم، چنان که در روایات داریم در ایام زندگی از سوی خداوند نسیم‌هایی می‌وزد و خود را در معرض این نسیم‌های رحمت خداوند که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است قرار دهید و از آن‌ها بهره‌مند شوید.

عسکری تصریح کرد: در ماه رجب اعتکاف مطرح است، افرادی که توانایی استفاده از این برنامه جامع را دارند از جمله جوانان به خوبی استفاده می‌کنند، افراد کمک‌های مالی خود را در این راستا به سازمان تبلیغات و یا حساب در نظر گرفته شده واریز کنند.

وی خاطر نشان کرد: حمله رژیم صهیونیستی به سوریه اگر چه موجب تأسف بود، اما از جهتی روشن کننده حقایقی است که اثبات این حقایق به دنیا به راحتی ممکن نبود، اگر رژیم صهیونیستی حمله می‌کند، آمریکا حمایت و اعراب سکوت می‌کنند و اسم آن را شورش مردم سوریه علیه حکومت سوریه می‌گذارند، آیا حمله رژیم صهیونیستی به سوریه یعنی شورش داخلی؟ چراغ سبز نشان دادن، آمریکا به رژیم صهیونیستی است که می‌توانی از خود دفاع بکنی و به سوریه حمله کنید و عنوان آن را قیام مردمی سوریه گذاشتند.

امام جمعه جیرفت گفت: آیا کشورهای عربی که خود را اتحادیه عربی نامگذاری می‌کنند و در مقابل تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به سرزمین سوریه سکوت می‌کنند، این‌ها مدافع اعراب‌اند.

عسکری با اشاره به اهانت جریانات تکفیری و نبش صحابه بزرگوار پیامبر اکرم (ص) اذعان داشت: حجر از صحابه فداکار پیامبر اکرم (ص) است که نمی‌توانست جریانات پس از رحلت پیامبر (ص) را تحمل کند و به کوفه رفت و در تمام جنگ‌هایی که به امام علی (ع) تحمیل شد ایستاد و از ایشان حمایت کرد.

وی افزود: 1400 سال پس از شهادت این صحابه پیامبر اکرم (ص) قبر این صحابه را نبش قبر می‌کنند و می‌بینند که جسد وی سالم است و تکفیری‌ها و این‌هایی که تعظیم کردن در مقابل آمریکا و سجده کردن و نیایش کردن و تسلیم بودن در برابر رژیم صهیونیستی را شرک نمی‌دانند، زیارت کردن، قبر صحابه پیامبر (ص) را شرک می‌دانند، این‌ها باید در تاریخ مطرح شود و نسل جدید بداند چه کسانی در تاریخ ماندند.

خطیب نماز جمعه جیرفت تصریح کرد: ولایت‌مدار یعنی این افراد که هرچه به آن‌ها وعده و وعید دادند که دست از ولایت امام علی (ع) بردارید و بیزاری جویید، این کار را نکردند و در تاریخ است که نخستین ذلت برای کوفه قتل حجر و بعد از آن شهادت امام حسین(ع) بود، این افراد کسانی هستند که شیعه و تشیع را زیر سئوال می‌برند، ذلت در برابر کفر، آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌پذیرند و احترام به صحابه پیامبر(ص) را شرک می‌دانند.

عسکری با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دو انتخابات بزرگ پیش روی ما است، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری به مراتب مهم‌تر است، چرا که با توجه به قدرت و اختیارات قانونی که رئیس جمهور دارد، اگر یک رئیس جمهور با کفایت، با صلاحیت، قانون‌مدار و قانونمند، مؤدب و ولایی انتخاب شود، می‌تواند زندگی را به کام مردم شیرین کند، اما اگر این ویژگی‌ها را نداشته باشد، بی‌ادب، قانون‌گریز و جسور باشد، قانونمند و به فکر مردم نباشد، می‌تواند هر روز به مشکلات بیفزاید.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور باید بتواند، دست بیگانگان را از ذخایر و منابع کشور کوتاه کند و در سیاست خارجه با عزت، حکمت و مصلحت می‌تواند، موجب سربلندی و افتخار مسلمانان عالم شود، رئیس جمهوری که کارآمد در تعلیم و تربیت نسل جوان باشد، می‌تواند، مددکار تمام مردم باشد و زمینه رشد افراد جامعه را فراهم کند و در ریشه‌کنی فقر، بیکاری و مبارزه با مفاسد اخلاقی پرچمدار مبارزه با بیکاری باشد و نه اینکه زمینه‌ساز بیکاری و فقر مردم باشد.

عسکری اذعان داشت: مردم دنبال این باشند که رئیس جمهوری انتخاب کنند که با قانون‌گرایی و تمکین در مقابل قانون موجب اقتدار و حاکمیت قانون و قانونمندی باشد، چرا که اگر جامعه‌ای قانونمند شد و همه در برابر قانون برابر باشند، دست بیگانگان از جامعه کوتاه می‌شود.

وی بیان داشت: هر کسی را که شورای نگهبان تأیید کند و مردم به او رأی دادند، پشتوانه رأی مردمی داشت و رهبر معظم انقلاب هم رأی مردم را تنفیذ کردند همه بر خود لازم می‌دانیم از او حمایت کنیم، از تمام دست‌اندرکاران انتخابات تقاضا دارم که سازوکارهای لازم را برای صیانت از آرای مردم به کار بگیرند و افراد مؤمن، متعهد و امانتدار را در امر انتخابات به کار بگیرند تا انتخاباتی پرشور و سالم که موجب سربلندی مردم باشد، برگزار شود.

عسکری افزود: با ابراز تأسف کاندیدای ریاست جمهوری خیلی زیاد شده‌اند، رهبر معظم انقلاب فرمودند حضور حداکثری داشته باشند، برخی اشتباه گرفتند، فکر کردند حضور حداکثری در انتخابات یعنی کاندیدا زیاد شوند که چنین نیست، اگر کاندیدا زیاد شوند مردم دچار مشکل می‌شوند، منظور رهبر معظم انقلاب این بود که مردم حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

به گزارش فارس بعد از برگزاری نماز جمعه نمازگزاران با راهپیمایی از مسجد جامع تا مقابل فرمانداری این شهرستان اهانت عوامل صهیونیست را به مقبره حجر ابن عدی محکوم کردند.

انتهای پیام/80002/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول