اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

منطق رئیس جمهور آینده باید منطق شیعه و عشق به رهبر و مردم باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: رئیس جمهور آینده باید فردی باشد که منطق او منطق شیعه و احساسش، عشق به رهبر و مردم باشد.

منطق رئیس جمهور آینده باید منطق شیعه و عشق به رهبر و مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار داشت: همه افراد جامعه باید در زمینه انتخابات وظیفه‌شناس باشند و هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد، به وظایف خود به درستی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نیز باید راهنمای مردم باشند و آنها را با ویژگی‌های فرد اصلح آشنا کنند.

ناصری عنوان کرد: معتقدیم مملکت‌داری اکنون در همه جای دنیا انجام می‌شود اما رئیس جمهور آینده ایران باید منطقش منطق شیعه که همان حفظ اسلام و روحیه انقلابی است، باشد و این دو را سرلوحه امور خود قرار دهد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: رئیس جمهور باید عاقل و توانمند در فکر باشد و کسی نباشد که تلاش‌های پشت پرده‌اش برخلاف ویژگی‌های ظاهری اش باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور باید راه صحیح را تشخیص دهد و عاشق اسلام، انقلاب، ولایت و مردم و دلسوز آنها باشد.

ناصری اظهار امیدواری کرد: با یاری خداوند متعال و رهبری تیزبین انقلاب اسلامی، بتوانیم با انتخابی درست، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت‌های سیاسی که در اقصی نقاط دنیا انجام می‌شود، اظهار داشت: افراد خارج‌نشینی که داعیه سیاست دارند، خود گیج هستند و در سیاست و اقتصاد خود مانده‌اند و این واماندگی آنها به دلیل عدم اطاعت از دستورات خداوند متعال است.

ناصری تاکید کرد: در زمینه اخلاق و انسانیت نیز در جوامع آنها، از خودگذشتگی از بین رفته و زندگی را تنازع برای بقا می‌دانند و معتقدند که هرکسی بزند، بکوبد و بکشد، زنده می‌ماند.

وی یادآور شد: در این جوامع دیگر از اطاعت‌ها و عبادت‌ها و امنیت‌های اخلاقی خبری نیست و مسائل سیاسی آنها نیز درگیر همین مشکلات شده است.

ناصری با بیان اینکه امروز از حقوق بشر تنها هواداری دولت‌های جعلی نظیر رژیم صهیونیستی باقی مانده است، افزود: در همه جای دنیا مردم را کشتار و مسلمانان را قتل عام می‌کنند اما کسی سخنی از حقوق بشر به زبان نمی‌آورد اما به محض اینکه یک صهیونیست دستگیر شود، داد حقوق بشر همه بالا می‌رود.

وی با اشاره به غارت‌ها و قتل‌عام‌ها در سوریه عنوان کرد: تنها هدف دشمن از این اقدامات، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و در نهایت نابودی اسلام است و در این راستا از هیچ تلاشی نیز فروگذار نکرده است تا حدی که طالبان را علم کردند اما اکنون طالبان برای خود آنها مشکل ساز شده است.

ناصری تاکید کرد: دشمنان در تلاشند این تفکر را نهادینه کنند که کنار آمدن با یهود بسیار آسان‌تر از کنار آمدن با شیعه است و یهودیان را در کنار اهل سنت قرار دهند.

وی افزود: در کشور ما اکنون شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت ‌آمیزی دارند و مشکلی با یکدیگر ندارند که حال بخواهند دست دوستی به سمت یهودیان دراز کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) این فرصت را برای ما فراهم کرد تا از سیاست و اخلاقیات غلط به دور و با یکدیگر برادر باشیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط که دشمن کمر همت به تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی بسته است، تنها راه نجات و رهایی مسلمین، اتحاد است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مسلمین اکنون به دلیل برخی اختلافات در احاطه دشمنان قرار گرفته‌اند اما باید هوشیار بود و اجازه نداد دشمن به اختلافات دامن بزند.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول