اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

اعتقاد به ولایت فقیه ملاک ارزیابی صلاحیت کاندیداهاست

امام جمعه آستارا گفت: کسانی که به روحانیت اصیل و مرجعیت و ولایت فقیه اعتقاد ندارند صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند.

اعتقاد به ولایت فقیه ملاک ارزیابی صلاحیت کاندیداهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نمادی از مردم‌سالاری دینی است، اظهار کرد: دشمنان قسم خورده ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند تا مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی مأیوس کنند و این مردم هستند که پاسخ آنها را می‌دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی همواره برای دوری مردم از روحانیون و مراجع و ولایت فقیه تلاش می‌کنند،افزود: دشمن از نفوذ و قدرت معنوی روحانیون اصیل و مراجع همواره واهمه دارد و می‌داند که به‌راحتی نمی‌تواند مردم ایران را از مراجع دور کند.

خطیب جمعه آستارا با تأکید بر اینکه مادامی که مردم پشتیبان ولایت فقیه و مراجع و علمای اصیل هستند نمی‌توانند به مسلمانان مسلط شوند، تصریح کرد: اقتدار و صلابت جامعه اسلامی در گرو ولایت مطلقه فقیه و مرجعیت و روحانیت اصیل است و افرادی که از روحانیت اصیل دور شوند مطمئنأ گرفتار می‌شوند.

وی با اشاره به انتخابات و لزوم گزینش و بررسی صلاحیت داوطلبان از طرف مراجع قانونی، اذعان کرد: مردم بدانند که اگر افرادی سر کار بیایند که به روحانیت و ولایت فقیه اعتقادی نداشته باشند و پشتیبان مراجع نباشد یقینأ به مردم خیانت خواهند کرد و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

حافظ‌نیا، ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات باید با تأسی از فرامین رهبر فرزانه انقلاب از هرگونه برخورد سلیقه‌ای و خلاف قانون در بررسی صلاحیت داوطلبان اجتناب کنند و تنها قانون را تحت‌الشعاع تصمیمات خود قرار دهند.

وی با اشاره به هتک حرمت به صحابه پیامبر در سوریه و مزار جعفر طیار در اردن، ساکتین این عمل ننگ و زشت را خائن به مسلمانان خواند.

امام جمعه آستارا اضافه کرد: وهابی‌ها و تکفیری‌های بی‌دین و از خدا بی‌خبر انواع جنایات را علیه شیعیان و اهل سنت انجام می‌دهند اما چرا آنها تاکنون یک صهیونیسم را نکشته‌اند.

وی یادآور شد: این عمل نشان می‌دهد که تکفیری‌ها و وهابی‌های کوردل و بی‌دین افکار صهیونیسم ‌را تبیین می‌کنند و بدانند که عاقبت ننگینی در انتظار آنها خواهد بود.

حافظ‌نیا درباره بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مطلوب خواندن خدمات این نهاد مقدس، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی خدمات بسیار خوبی را در مناطق محروم انجام داده است که امیدواریم این حرکت خداپسندانه همواره ادامه یابد.

وی با ابراز ناخرسندی از وضعیت گرانی اقلام معیشتی در جامعه، بر لزوم نظارت بیشتر و همچنین برخوردهای شدید قانونی تأکید کرد.

به گزارش فارس، مردم نمازگزار آستارا پس از پایان نماز جمعه در محکومیت هتک حرمت به حجر بن عدی صحابه گرامی رسول خدا (ص) ضمن راهپیمایی با شعارهای مرگ بر وهابی، مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیسم، ای امت محمد بپاخیز پیرو دین و قرآن بپاخیز، اعمال شنیع و ننگین آنها را محکوم کردند.

انتهای پیام/84002/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول