اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان مطرح کرد

تزریق علم عامل توسعه ورزش/ دانش‌آموختگان ورزش بازوی آکادمی هستند

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به تأسیس آکادمی تربیت بدنی در کردستان گفت: تزریق علم منجر به پیشرفت و توسعه ورزش می‌شود.

تزریق علم عامل توسعه ورزش/ دانش‌آموختگان ورزش بازوی آکادمی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مهران تیشه‌گران امروز در مراسم آغاز فعالیت آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزشی کردستان طی سخنانی با تأکید بر اینکه تأسیس این آکادمی همواره از دغدغه‌های ذهنی من بوده است اظهار کرد: معتقدم تزریق علم به ورزش زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت آن می‌شود.

وی با اذعان به اینکه تاکنون حق مطلب در سطح کشور‌ و در خصوص علمی کردن ورزش ادا نشده است، خاطر نشان کرد: این مسئله به علت اختلاف بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی رخ داده که موجبات عقب‌ماندگی توسعه علمی و گسترش ورزش را فراهم کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد: باید هماهنگی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ورزش بیش از گذشته و ارتباط نزدیک برقرار شود.

تیشه‌گران با انتقاد از اینکه آکادمی در برخی فدراسیون‌ها تنها یک "نام" است گفت: برنامه‌های این آکادمی‌های علمی ورزشی، برای توسعه رشته های تخصصی در استان‌ها نیست.

به گفته وی تنها آکادمی فعال و با برنامه در این خصوص در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند .

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان دومین استانی است که آکادمی تربیت بدنی را ایجاد می‌کند اظهار کرد: نهادینه‌سازی علم ورزش با حضور اساتید و فارغ‌التحصیلان این رشته از اهم برنامه‌های اداره‌کل است.

تیشه‌گران با بیان اینکه ریل‌گذاری موفق در این راستا موجبات تسهیل کار آیندگان را فراهم می‌کند، پیوند پررنگ دانشگاه و وزارت ورزش ‌را ضامن کسب موفقیت این برنامه عنوان کرد.

وی از اعلام برنامه‌های اجرایی آکادمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با ایجاد پایگاه قهرمانی و انسجام بخشی به کمیته‌های مربوط در صدد تدارک موفق برای حرکت رو به جلوی آکادمی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با تأکید بر اینکه در خصوص تیم‌های ورزشی نباید تنها به اعزام بدون برنامه اکتفا کرد، خاطر نشان کرد: ورزشکاران و مربیان با شاخص‌های علمی و آمادگی کامل از جنبه‌های گوناگون اعزام خواهند شد.

تیشه‌گران نهادینه کردن علم را در ورزش یک نیاز ضروری دانست و با بیان اینکه این ضوابط علمی باید با استفاده از دانش و تجربه متخصصان فن به دست آید اظهار کرد: دانش‌آموختگان رشته تربیت بدنی به عنوان بازوی توانمند آکادمی در این مسیر نقش مهمی بر عهده دارند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مناسب شاهد پیشرفت و توسعه ورزش کردستان در ابعاد علمی و فنی باشیم.

انتهای پیام/79012/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول