اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم آغاز به کار آکادمی تربیت بدنی کردستان عنوان شد

شعار بی‌عمل تلفیق علم و ورزش در گذشته / اجازه رشد به آکادمی‌ها بدهیم

استاد رشته تربیت بدنی با اشاره به شعار تلفیق علم و ورزش در سی سال گذشته گفت: در عمل چنین چیزی مشاهده نشده است.

شعار بی‌عمل تلفیق علم و ورزش در گذشته / اجازه رشد به آکادمی‌ها بدهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، روز جمعه و طی مراسمی آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزشی کردستان با حضور اساتید این رشته در شهرستان سنندج فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مراسم سید ماراحمد مظفری با بیان اینکه فعالیت های علمی در ورزش از وظایف اساسی وزارت ورزش است گفت: متأسفانه طی سی و چند سال گذشته این امر مورد غفلت واقع شده است.

مظفری افزود: در این دوران هر مسئولی که در ورزش بر مسند امور بود، همواره شعار تلفیق علم و ورزش را سر داده اما در عمل کاری انجام نشده است.

وی با یادآوری راه‌اندازی آکادمی در زمان تصدی‌گری وی در سال 70 و سازمان تربیت بدنی سابق گفت: برنامه‌های مناسبی در آن زمان تدارک دیده شده بود اما با تغییر مدیریت همه چیز به دست فراموشی سپرده شد.

مظفری با انتقاد از تأسیس پایگاه‌های قهرمان در گذشته به صورت مجزا، این کار را بی‌معنی دانست و تأکید کرد: پایگاه قهرمانی باید در دل همین آکادمی‌ها فعالیت کند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: پس از انقلاب هر شخصی که مسئولیت در این حوزه بر عهده گرفت مدت‌ها کلاس اکابر برایش گذاشتند تا بفهمد ورزش چیست!

وی استفاده از شیوه‌های علمی در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی را بدون استفاده از دانش اساتید این رشته غیر ممکن عنوان کرد.

مظفری با بیان اینکه باید اجازه رشد به این‌گونه آکادمی‌ها داده شود ابراز امیدواری کرد کردستان در این زمینه گام بلندی برداشته و الگویی برای علمی کردن ورزش کشور باشد.

ورزش از کلاس‌های آموزشی خارج شود

در ادامه این جلسه دبیر آکادمی تربیت بدنی و علوم ورزشی کردستان هدف از تأسیس آکادمی را انتقال ورزش از کلاس‌های آموزشی به میان مردم با الگوگیری از کشورهای پیشرفته در این راستا عنوان کرد.

کوروش ویسی برخی از اهداف دیگر آکادمی را تبیین و ترویج اصول و اهداف تربیت بدنی، تربیت نیروی جوان، تشویق مردم به حفظ سلامتی، و کمک به ارتقای سطح فرهنگی ورزش ذکر کرد.

دبیر آکادمی، تبیین و ترویج اصول و اهداف علمی تربیت بدنی، مطالعه و پژوهش و بهره‌گیری از علوم ورزشی، فراهم کردن تسهیلات و ارائه خدمات آموزشی در استان، ارائه خدمات مشاوره‌ای و برگزاری همایش‌ها را جزو اهداف جانبی آکادمی عنوان کرد.

وی مخاطبان این آکادمی را هیئت‌های ورزش، دانشجویان، مربیان، ورزشکاران، اساتید، مدیران و حامیان مالی ذکر کرد.

ویسی تشکیلات آکادمی را شامل رئیس، دبیر، مدیرکل ورزش و جوانان و یا نماینده وی، 4 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه در رشته تربیت بدنی، نماینده آموزش و پرورش، نماینده آکادمی در پایگاه ورزش قهرمانی و یک نفر از اعضای هیئت‌های ورزشی ذکر کرد.

دبیر آکادمی برخی وظایف تعریف شده را مطالعه، بررسی، تهیه و اجرای طرح‌های علمی تربیت بدنی، برگزاری دوره‌های آموزشی، اعزام افراد به دوره‌های آموزشی، همکاری برای اجرای طرح‌های مشترک با اداره‌کل ورزش و جوانان و تأسیس پایگاه اینترنتی و کتابخانه آکادمی بیان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد اساسنامه آکادمی به گونه‌ای تنظیم شده است که انعطاف پذیری لازم به منظور افزودن نظرات و راهکارهای استادان این رشته را داشته باشد.

انتهای پیام/79012/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول