اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

ژست‌های غربی در تبلیغات به کار گرفته نشود

امام جمعه قم با بیان اینکه رأی هر ایرانی تیری در چشم دشمنان جمهوری اسلامی خواهد بود گفت: کاندیداها هم باید از ژست‌های غربی و اسراف‌کارانه در تبلیغات انتخاباتی پرهیز کنند.

ژست‌های غربی در تبلیغات به کار گرفته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به شخصیت امام باقر (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار مبارزه با انحراف و تفکر خوارجی را در جامعه بنیان نهاد و تلاش فراوانی برای مبارزه علمی با این موارد کرد هرچند هنوز هم رگه‌هایی از اندیشه خوارجی در میان کشورهای اسلامی دیده می‌شود.

وی افزود: تربیت صحیح فرزندان بر اساس آموزه‌های دینی از دیگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی امام باقر(ع) است و ایشان آموزش‌های لازم در این زمینه را به مسلمانان می‌دادند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در کلام امام پنجم شیعیان افشای عیوب دیگران آدمی را تا مرز کفر می‌کشاند، گفت: همان گونه که خداوند ستارالعیوب است بندگان هم باید زشتی‌های یکدیگر را پنهان دارند تا عیب‌های خودشان هم مخفی بماند.

وی در خطبه دوم با اشاره به نخستین روز ماه رجب افزود: سه ماه رجب، شعبان و رمضان امتیاز ویژه‌ای نسبت به سایر ماه‌ها دارند زیرا بندگان خالص خداوند به تدریج خود را آماده سپاس مخصوص از خداوند می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ایام اعتکاف در ماه رجب واقع شده است، بیان کرد: همه کسانی که در این روزها معتکف می‌شوند یا دست‌اندرکار این مراسم بزرگ هستند اجر و ثواب فراوانی خواهند داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سوم ماه رجب، سالروز شهادت امام هادی (ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: این امام مظلوم هم توسط خلیفه عباسی یعنی معتز و به وسیله سم به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی تصریح کرد: در این روز جهان متوجه شد که یک مرجع تقلید چگونه می‌تواند با یک جمله نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و بر جوامع مسلمان تأثیر بگذارد؛ این مرجع تقلید خود گفته بود اکنون دیگر دشمنان جایگاه مراجع را فهمیده‌اند و باید از این پس مراقب توطئه‌های بیشتری باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: شب پنجم رجب هم لیلة‌الرغائب است و مؤمنان نیز عبادات و نمازهای وارد شده برای این شب را انجام خواهند داد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: طی روزهای گذشته شاهد واقعه‌ای تلخ بودیم زیرا گمان نمی‌کردیم در کشورهای اسلامی و آن هم به نام اسلام و طرفداری از پیامبر (ص) جنایتی هولناک رقم بخورد؛ حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان و همه مردم ایران و حتی علمای اهل سنت در کشورهای دیگر تخریب قبر حجر بن عدی را محکوم کردند زیرا می‌دانستند اگر سکوت کنند این لکه ننگین به نام اسلام تمام می‌شود بنابراین سکوت را شکستند و کار این گروه از خدا بی خبر را محکوم کردند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در این زمینه گفت: ایشان فرمودند گروه‌های تکفیری طلب رحمت در کنار بقاع متبرکه را شرک می‌دانند اما تسلیم شدن به طاغوت‌ها را کفر و شرک قلمداد نمی‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مجامع بین‌المللی در مقابل تخریب یک اثر تاریخی داد و قال زیادی به راه می‌اندازند، تصریح کرد: در عین حال همین سازمان‌ها در مقابل این جنایت‌ها سکوت می‌کنند و همین امر نشان می‌دهد دستشان در کار است؛ حمله اسرائیل به سوریه پس از این واقعه هم نشانه دیگری از دست داشتن صهیونیسم‌ها در چنین وقایعی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حقانیت جمهوری اسلامی در این جریان ثابت شد، اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد ما از دولت و مردمی حمایت می‌کنیم که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل و دشمن این رژیم است؛ خیرخواهانه به سران برخی کشورهای عربی نصیحت می‌کنیم و می‌گوییم که دیدید در کنار اسرائیل قرار گرفته‌اید؛ آیا هدفتان همین بود؟

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه سال جاری اشاره کرد و افزود: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و ذخیره‌ای برای امنیت ملی ایران به شمار می‌رود؛ امروز شرایط سختی علیه ایران در جریان است اما نظام اسلامی به لطف الهی از همه این گردنه‌ها با سرافرازی عبور می‌کند و در این میان حضور گسترده مردم در انتخابات پاسخی دندان‌شکن به توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه رأی هر ایرانی تیری در چشم دشمنان جمهوری اسلامی خواهد بود، تاکید کرد: شورای نگهبان و دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات هم رسالت بزرگی دارند و باید به قانون عمل کنند؛ کاندیداها هم باید از تبلیغات اسراف‌کارانه و ژست‌های غربی پرهیز کنند زیرا ایران فضای معنوی شهدا و جانبازان را دارد و نمی‌توان محیطی اروپایی را پیاده کرد.

امام جمعه قم با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: گرانی کاغذ و کتاب خرید این کالای فرهنگی را کاهش داده است؛ کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد و دولت باید به این مقوله توجه جدی داشته باشد.

وی هفته هلال احمر را مورد توجه قرار داد و گفت: حضور ایثارگرانه پرسنل این جمعیت در همه صحنه‌ها و حوادث طبیعی و انسانی اجر و ثوابی عظیم دارد و مردم ایران همواره از فرزندان خود در هلال احمر تشکر و قدردانی کرده‌اند.

انتهای پیام/78004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول