اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ آیت‌الله علم‌الهدی در کاشان:

دیوار بلند قلعه نظام، ولایت است

امام جمعه مشهد نظام را به قلعه‌ای تشبیه کرد که دارای دیوارهای بلندی به اسم ولایت است و گفت: هیچ فرد متقلب، منافق و یا جریان کفر و شرکی نمی‌تواند از این دیوار بلند بالا رود و از طریق این دیوار وارد قلعه شود.

دیوار بلند قلعه نظام، ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در یادواره 103 شهید طلبه و روحانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در سالن شهدای پاسدار این شهرستان اظهار داشت: منظور از حیات شهدا حیات برزخی یا اخروی نیست بلکه از یک نظر حیات جاودانه‌ای است که در جوار رحمت برای آنان فراهم شده و از یک سو مقصود تأثیرگذاری شهدا در طول نسل‌ها و قرن‌ها است که حتی دشمن نیز توان مقابله با آن را ندارد.

*گفتمان شهادت متشکل از «ولایت‌مداری»، «استکبارستیزی» و «عدالت‌خواهی» است

وی سپس با بیان اینکه گفتمانی که شهیدان ما برای حفظ آن تا پای جان ایستادگی کردند معجونی متشکل از «ولایت‌مداری»، «استکبارستیزی» و «عدالت‌خواهی» است ، ابراز داشت: انقلاب با رهبری مقام ولایت و حجت امام زمان(عج) به راه افتاد و دو کارکرد اجرایی استکبارستیزی و عدالت‌خواهی را برای این نظام به ارمغان آورد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه در هر بحران یا فتنه‌ای که در این کشور به وجود آمده دشمن سه اصل این گفتمان را هدف گرفته است تصریح کرد: در مرتبه نخست دشمن ولایت‌مداری را به عنوان ستون خیمه انقلاب نشانه رفته و در ادامه استکبارستیزی و عدالت‌طلبی را مورد هدف خود قرار داده است.

*شعارهایی نظیر «تنش‌زدایی» ، استکبارستیزی را نشانه رفته است

علم‌الهدی سپس به تبیین هر یک از ابعاد گفتمان اصیلی که شهدا برای آن خون دادند پرداخت و گفت: کسانی که در مقابل استکبارستیزی عناوینی چون تنش‌زدایی، تجدید نظر در سیاست خارجی و کوتاه آمدن در مقابل برخوردهای غرب و استکبار را مطرح می‌کنند در شکل‌های مختلف ، این عنصر گفتمان را هدف گرفته اند.

وی همچنین با انتقاد از افرادی که می‌گویند برای حل مشکل اقتصادی باید در سیاست‌ خارجی خود تجدید نظر کنیم گفت: چرا باید در سیاست خارجی که مصر را به انقلاب رساند، تونس را از چنگال بن علی رهانید، بحرین را به دیگ جوشان انقلاب مبدل ساخت، خیزش‌های عظیمی در جهان اسلام در مرد و زن ایجاد کرد و دشمن مستکبر را در دنیا بی‌آبرو و رسوا کرد و هیبتش را خاک‌مال کرده ؛ تجدید نظر کنیم.

*افراد بغل‌گشاد نمی‌توانند عدالت را در کشور پیاده کنند

وی همچنین به مقابله‌کنندگان با اصل عدالت‌خواهی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: منابع قدرت و ثروت برای یغمایی‌گری بیشتر در عرصه‌قدرت نفوذ می کنند و مسیر فرهنگ اقتصاد کشور را از عدالت اجتماعی و رعایت قشر آسیب‌پذیر به طرف انبوه‌سازان در سودهای کلان با بهره‌بری‌های بالا پیش می برند.

علم‌الهدی یادآور شد: افراد وابسته به منابع قدرت و ثروت و آنهایی که بغل گشاد دارند و اعم از سکولار، ضد انقلاب، سلطنت‌طلب و لائیک در آن قرار می‌گیرند در عرصه مدیریت نظام در مقابل گفتمان ما بوده و نمی‌توانند اصل عدالت‌خواهی را در این کشور پیاده کنند و برنامه‌ریزی یا مدیریت‌شان بر مبنای اصل آرمان عدالت‌خواهی جامعه مطلوب ما باشد.

*اهل«آقا اجازه نیستم» سخن عناصر ناپاک و نشانه توهم یک عده قدرت‌یاب است

نماینده ولی‌فقیه در مشهد سپس با انتقاد از تضعیف‌کنندگان عنصر مهم ولایت‌مداری در این گفتمان عنوان کرد: وقتی کاندیدای ریاست جمهوری در سخنرانی خود، با وقاحت تمام از اکنون خط و نشان می‌کشد که من اهل «آقا اجازه نیستم» نشانه توهم یک عده قدرت‌یاب است که فکر می‌کنند جریان لائیک و بی‌دین در کشور دارای ظرفیت بالایی است و بنابراین با این سخنان می‌توانند این ظرفیت را به سمت خود جذب کرده و رأی آنها را به طرف خود بکشانند.

وی با بیان اینکه مگر این سخن چقدر در عرصه انتخابات می‌تواند رأی جذب کند عنوان کرد: شاید از مطرح کردن «من اهل آقا اجازه نیستم» یک چپ‌گرای لائیک یا سکولار اصلاح‌طلب خوشش بیاید و یا عنصری که دارای تربیت ایمانی و اسلامی نیست لذت ببرد اما از آن سو جامعه گسترده متدین ما را نسبت به این فردی که هنوز به جایی و مسئولیتی نرسیده و این شعارها را سر می‌دهد آگاه می‌سازد.

علم‌الهدی افزود: جامعه دین‌دار ما متوجه می‌شود که کسانی که این شعار «من اهل آقا اجازه نیستم» را سر می‌دهند عناصر ناپاکی هستند که گفتمان اصیل ولایت‌مداری را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: کسانی که خارج از این گفتمان هستند نمی‌توانند در عرصه نظام عهده‌دار مسئولیت شوند.

*بخشی از کسانی که با آرم اصولگرایی به عرصه انتخابات وارد شده‌اند عناصری ضد گفتمان شهادت هستند

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه عباراتی نظیر اعراب و اسرائیل مشکل‌شان را باید خودشان حل کنند ترنم‌های شیطانی است ابراز داشت: بخشی از کسانی که امروز به عرصه انتخابات وارد شده و مدعی مدیریت اجرایی نظام هستند و حتی برخی‌شان هم آرم اصولگرایی دارند عناصری ضد گفتمان شهادت که دارای اصول ولایت‌مداری، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی است محسوب می‌شوند.

علم‌الهدی همچنین خطاب به افرادی که امروز مدعی منجی و ناجی بودن کشور هستند بیان داشت: آتش کشیدن پرچم آمریکا در همه نقاط دنیا، گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه و منفور شدن استکبار در میان ملت‌ها کدام یک معنای هلاکت می‌دهند که شما می‌خواهید ما را از آن نجات دهید.

*دیوار بلند قلعه نظام، ولایت است

وی در ادامه نظام را به قلعه‌ای تشبیه کرد که دارای دیوارهای بلندی به اسم ولایت است و ادامه داد: هیچ فرد متقلب، منافق و یا جریان کفر و شرکی نمی‌تواند از این دیوار بلند بالا رود و از طریق این دیوار وارد قلعه شود.

علم‌الهدی در عین حال اذعان داشت: اما در کنار‌های این دیوار دروازه وسیعی وجود دارد که همه از آن دروازه می‌توانند وارد قلعه شوند که نام آن مردم سالاری است که از طریق عرصه‌هایی چون انتخابات این بستر فراهم می‌شود و همه طمع دشمن به این دروازه است و اگر از این دروازه مراقبت نشود جریان‌های قدرت‌یاب و فرصت‌طلب می‌توانند وارد شده و گفتمان شهادت را مورد هدف قرار دهند.

*24 میلیون یا 240 میلیون رأی بدون تنفیذ رهبری صفر است

وی در ادامه با تأکید بر نقش رهبری برای مشروعیت یک رئیس جمهور متذکر شد: تعداد آرای یک رئیس جمهور چه 24 میلیون و چه 240 میلیون در وهله نخست صفر است و آنچه که به این صفرها وزن می‌بخشد تنفیذ مقام ولایت است که با قرار گرفتن در کنار این صفرها به آن وزن و معنا می‌‌دهد.

*حماسه سیاسی رأی دادن نیست حماسه‌سازی است

امام جمعه مشهد در بخش پایانی سخنان خود به تبیین مفهوم حماسه سیاسی پرداخت و تصریح کرد: حماسه سیاسی به معنای شرکت در انتخابات و یک رأی دادن صرف نیست چراکه آن تکلیف اولیه است بلکه مقصود حماسه‌سازی در فرآیند انتخابات است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: حماسه سازی یعنی پاسداری و نگهبانی کامل از عرصه نظام  و جلوگیری از ورود عناصر ناخالص و کمک به ملت برای حضور آگاهانه و نه مقلدانه سیاسی در عرصه انتخابات است.

انتهای پیام/63009/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول