اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان خبر داد

پایان بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی کاشان

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان از پایان بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

پایان بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای شهر و روستا که از دوم اردیبهشت‌ماه با تشکیل جلسات بی‌وقفه و با دقت و بی‌طرفی آغاز شده بود، ظهر امروز پنجشنبه 19 اردیبهشت پایان یافت تا نتایج برای هیئت نظارت شهرستان و استان ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت شهرستان موارد تأیید شده از طرف هیئت اجرایی را می‌تواند بنا به تشخیص و بررسی خود منفی اعلام کند، گفت: بررسی مجدد مواردی که هیئت اجرایی رد صلاحیت کرده است در اختیار هیئت نظارت استان است تا در زمان قانونی، موارد بررسی شده و نتایج را به فرمانداری اعلام و سپس فرمانداری نیز نتایج را مکتوب به کاندیداها منتقل کند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد. 

معاون استاندار اصفهان افزود: برای به حد نصاب رسیدن آرا و کسب آرای بیشتر، بعد از اعلام نتایج صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها، نامزدهایی که شرایط را برای ورود به عرصه شوراها مناسب نمی‌بینند و احساس می‌کنند رأی کمتری خواهند داشت، با انصراف خود فضا را برای رأی آوری بالا فراهم تا روال برگزاری انتخابات روان‌تر شود. 

جوادی تصریح کرد: بعد از اعلام صلاحیت کاندیداها، شهروندان می‌توانند مطالعات خود را پیرامون کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز و در این زمینه با معتمدین و اهل نظر، مشاوره کرده تا ضمن اینکه انتخاب آنان توأم با آگاهی و بصیرت بالا باشد، مورد رضایت خداوند و خشنودی امام عصر(عج) نیز قرار گیرد. 

وی یکی از نقاط قوت چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در منطقه کاشان را تعدد کاندیداها اعلام و عنوان کرد: به حد نصاب رسیدن نامزدهای انتخابات در شهرها و روستاهای تابعه شهرستان کاشان، از ویژگی‌های چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در منطقه کاشان و استان اصفهان است.    

به گفته وی در صورت به حد نصاب نرسیدن نامزدهای انتخابات شهر و روستاهای تابعه شهرستان کاشان، برگزاری انتخابات در این منطقه منتفی شده و ضمن اینکه حق مردم ادا نمی‌شد، کار دولت را نیز مضاعف می‌کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان یادآور شد: با حضور دلسوزانه نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا، زمینه حد نصاب کاندیداها در شهر و روستاها فراهم شده است.

جوادی در ادامه از معرفی معتمدین به هیئت نظارت انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان کاشان خبر داد و گفت: بعد از تأیید هیئت نظارت جلسه معتمدین روز گذشته در فرمانداری ویژه کاشان تشکیل شد و با انتخابات هیئت اجرایی، نخستین جلسه هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در شهرستان تشکیل شد.

فرماندار کاشان افزود: ستاد انتخابات شهرستان کاشان برای برگزاری انتخابات و حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی تا کنون پنج جلسه با حضور مسئولان کمیته‌های 12 گانه انتخابات برگزار کرده است. 

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان بیان داشت: شهرستان کاشان برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در منطقه کاشان جلوتر از برنامه زمان‌بندی تقویم وزارت کشور قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود مشکل خاصی در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد.

وی، حضور مردم در صحنه برای برقراری امنیت انتخابات را نقش‌آفرین خواند و گفت: بصیرت، ولایت‌مداری و اعتقادی که مردم شهرستان کاشان به نظام و اسلام دارند می‌تواند آثار و برکات زیادی را برای پیشرفت کشور و مقابله با توطئه‌های دشمن داشته باشد.

انتهای پیام/2406/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول