اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

نیازمند برنامه‌ریزی صحیح برای پرورش مفسران قرآن هستیم

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نیازمند برنامه‌ریزی صحیح برای پرورش مفسران قرآن هستیم.

نیازمند برنامه‌ریزی صحیح برای پرورش مفسران قرآن هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در مراسم نکوداشت آیت‌الله ملاهاشم جنتی و یادواره 90 شهید محله لادان اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم از برخی از بزرگان دینی تجلیل کرده و به پیامبر اکرم (ص) نیز دستور می‌دهد که از بزرگان دین به صورت زبانی یا عملی تجلیل کند.

وی با اشاره به اینکه جای تأسف است که مفسر کافی در زمینه علوم قرآنی نداریم، ادامه داد: اکنون دنیا به سمت تفسیر قرآن پیش رفته است، بنابراین کشور ما نیز نیازمند برنامه‌ریزی‌های اصولی برای پرورش مفسران قرآن است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم جای بزرگانی همچون ملاهاشم جنتی، شهید بهشتی، شهید مطهری و امام خمینی (ره) را پر کنیم و لازم است برای پر کردن خلأ وجودی این افراد و تشویق قشر جوان به سمت و سوی این موضوع تلاش کنیم.

وی ادامه داد: البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که برخی فکر می‌کنند؛ به دلیل اینکه عالم نشده‌اند، بدبخت هستند، اما این موضوع را مدنظر داشته باشید که اگر شاعر، طلبه معمولی و نویسنده نیز شوید، مهم است.

قرائتی با تأکید بر لزوم تقویت حوزه‌های علمیه یادآور شد: در فضای کنونی جهان تبلیغ در عرصه‌های مختلف از جمله فقه، تفسیر، مبلغ کودک و نوجوان و دیگر رشته‌های دینی در داخل و خارج کشور امری ضروری است.

وی با بیان اینکه امروز مردم جهان از مکاتب مختلف سرخورده شده‌اند، تأکید کرد: گرایش به اسلام در جهان افزایش یافته است، اما هنوز تعداد مبلغان در زمینه دعوت به اسلام کم است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور متذکر شد: امروز ما اگر شغل مهمی را در پیش‌روی خود ببینیم به بهانه خدمت آن را می‌پذیریم، اما اگر شغلی در جامعه نیازمند حضور ما باشد، همین که احساس کنیم در شأن ما نیست از پذیرش آن سرباز می‌زنیم.

وی تصریح کرد: برعکس این مسئله، جوانان بسیجی در جبهه‌ها هر سمتی که داشتند، خالصانه و برای رضای خدا فعالیت می‌کردند و برای آنها کوچک یا بزرگ بودن کار تفاوتی نداشت.

قرائتی در ادامه با اشاره به هتک حرمت به مرقد مطهر حجر بن عدی گفت: وهابیون تجلیل از پیامبر اسلام (ص) را نیز شرک می‌دانند، چراکه فردی که از دنیا رفته است را مانند سنگ بی‌جان و فاقد تأثیرگذاری در دنیا می‌دانند؛ در حالی که این خلاف آیات قرآن است.

انتهای پیام/63008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول