اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم:

500 نشست انتخاباتی در دانشگاه‌ها برگزار شده است / جشنواره کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری بیش از 500 نشست انتخاباتی در دانشگاه‌های کشور نشان دهنده حضور پررنگ دانشگاه در انتخابات است.

500 نشست انتخاباتی در دانشگاه‌ها برگزار شده است / جشنواره کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جلیل دارا ظهر امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه شهید باهنر کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه به عنوان جامعه نخبه، فرهیخته و جمعیت آماری بالا، تاثیرگذاری حساسی را در جامعه به ویژه زمان کنونی و انتخابات دارد.

وی بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که اگر بتوانیم اهمیت برگزاری انتخابات را در فضای دانشگاهی با وجود همه معاندت‌هایی که نسبت به جمهوری اسلامی است، برسانیم، قطعا دانشگاه‌ها نقش سازنده‌ای را در پویایی و تحرک بیشتر جامعه در انتخابات بر عهده دارند.

دارا با بیان اینکه اهمیت حضور در انتخابات در دانشگاه‌ها زودتر از جاهای دیگر آغاز شده است، عنوان کرد: در انتخابات مجلس هم حضور دانشگاهیان پررنگ بود.

وی افزود: دانشگاه همانند سال‌های قبل و حتی بهتر از آن تاکید بر حفظ استقلال خود دارد از این منظر که دانشگاه موظف است به عنوان یک جامعه فرهیخته، ظرفیت ‌فعال شدن در فضای انتخابات را فراهم کند بدون اینکه طرفداری نسبت به گروه و جناحی داشته باشد.

دارا تصریح کرد: ما ظرفیت خوب دانشجویی داریم و تاکیدمان نیز بر این است که جمعیت دانشجویی و تشکل‌های ما میزبان نشست‌ها باشند و همواره از این مطلب پشتیبانی کردیم.

وی ابراز داشت: آمار ثبت شده گویای برگزاری بیش از 500 نشست انتخاباتی در تمام دانشگاه‌های کشور و نشان دهنده حضور پررنگ دانشگاه با وجود همه مسائل از جمله کلاس‌های درس و امتحانات است.

دارا گفت: دانشگاه بسیار جدی‌تر از فضاهای دیگر وارد انتخابات شده، مسئولان دانشگاه‌ها‌ آماده حضور همه گروه‌ها و احزاب حاضر در انتخابات هستند.

وی ابراز داشت: اعتقاد ما بر این است که حضور طیف‌ها و ‌گرایش‌های فکری مختلف در دانشگاه‌ها می‌تواند قدرت تشخیص را بالاتر ببرد، دانشگاه محلی برای بررسی و تبیین علمی برنامه‌های کاندیدا است و مکانی بهتر از دانشگاه وجود ندارد. 

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی عنوان کرد: طی دو سال گذشته بیش از یک هزار و 500 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شده است.

دارا تصریح کرد: تلاش ما بر این بوده که در آغاز کار سخت‌گیری آیین‌نامه‌ای نداشته باشیم، اما باید به سمتی برویم که کرسی‌های آزاداندیشی قانونمند‌تر، نظام‌مندتر و با مطابقت بیشتری آیین‌نامه برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی از جمله فعالیت‌های ظریف فرهنگی است و در حقیقت تعامل دانشجو ‌با مسائل فکری، نظری، اندیشه‌ای و مناظره علمی است، لذا به لحاظ نوع فعالیت آن را متفاوت از دیگر برنامه می‌بینیم که به زمان نیاز دارد.

دارا بیان داشت: یک سوی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی استقبال دانشجویان است، تاکنون پنج دوره آموزش در این زمینه برای دانشجویان و مسئولان برگزار شده است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از برگزاری جشنواره کرسی‌های آزاداندیشی در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/80017/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول