اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد:

عزت رسانه‌ها در انتخابات منوط به قانون‌گرایی است

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها در انتخابات با حرکت در مسیر آن‌چه قانون برای آن‌ها مشخص کرده عزتمندی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

عزت رسانه‌ها در انتخابات منوط به قانون‌گرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مختار کوشا ظهر امروز در نشست اتاق فکر رسانه‌ها و مسئولان استانی که به همت اداره‌کل ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها باید زمینه وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان را ایجاد کنند که این مهم‌ترین وظیفه آن‌ها در عرصه انتخابات و به طور کل حماسه سیاسی است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در خصوص قوانین و مقرارت رسانه‌ای هیچ کمبود و مشکلی نداریم و اگر ایرادی هم باشد نه از جانب قوانین بلکه از سوی ما خواهد بود.

کوشا عنوان کرد: نباید تنها به دادگاه دنیوی برای تخلفات خود بیندیشیم بلکه دادگاه اخروی مهم است و برای همین اگر در چارچوب شرع و قانون حرکت کنیم هیچ‌گاه در دادگاه دنیوی و اخروی محکوم نخواهیم شد.

این مسئول ارشد قضایی ادامه داد: وظیفه رسانه در هر مقطع و در هر برهه‌ای بصیرت‌آفرینی است و امروز در آستانه خلق حماسه سیاسی به بصیرت‌دهی و بصیرت‌بخشی این قشر روشنگر نیاز دو چندان داریم.

کوشا به حقوق و تکالیف رسانه‌ها اشاره  کرد و گفت: دوستان رسانه‌ای بدانند که علاوه بر حقوقی که دارند و باید توسط مسئولان این حقوق رعایت شود همچنین تکالیفی هم دارند که بر اساس رسالت خطیری که بر عهده آن‌هاست این تکالیف سنگین‌تر از تکلیفی بوده که به گردن هر قشری است.

وی مد نظر قرار دادن اخلاق رسانه‌ای را اصلی مهم برای موفقیت در این عرصه دانست و گفت: هنگامی می‌توانیم به کار خود افتخار کنیم که علاوه بر روشنگری، جرمی را هم مرتکب نشویم.

کوشا تصریح کرد: باید به اندازه‌ای کار رسانه‌ای ما دقیق باشد تا این‌که با آبروی افراد بازی نشود و این تنها در چارچوب عمل به قانون توسط رسانه‌ها میسر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید در مسیری برای کمک به حماسه سیاسی توسط رسانه‌ها حرکت کنیم که قبل از هر چیز زمینه مشارکت دشمن‌شکن و حداکثری مردم فراهم شود.

کوشا در نظر گرفتن سه مرحله پیش، هنگام و بعد از انتخابات توسط رسانه‌ها را خواستار شد و گفت: باید با دقت و وسواس هر سه مرحله را با در نظر گرفتن مصالح کشور و رعایت قانون پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/2571/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول