اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان یزد:

فوتبال را باید ریشه‌ای دنبال کرد / ورزش باید در سبد خانوار جای گیرد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به لزوم تقویت باشگاه‌های فوتبال استان یزد گفت: اگر آینده خوبی برای فوتبال استان می‌خواهیم، باید این ورزش را به صورت ریشه‌ای دنبال کرد.

فوتبال را باید ریشه‌ای دنبال کرد / ورزش باید در سبد خانوار جای گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عباس دهقان شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از نوجوانان باشگاه فولاد یزد اظهار داشت: همه رشته‌های ورزشی به ویژه فوتبال، عامل قدرتمند جذب در میان اقشار مختلف جامعه و گروه سنی نوجوان و جوان است.

وی با بیان اینکه نوجوانان تیم فولاد یزد با صعود خود به لیگ دسته یک باعث افتخار این استان شدند افزود: امید می‌رود با تلاش و کوشش و حمایت‌های همه جانبه، نوجوانان این باشگاه در سال 93 به لیگ برتر نیز صعود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد همچنین با اشاره به صعود تیم استیلاکویر یزد به لیگ دسته یک ادامه داد: این پیروزی‌ها نشان دهنده قدرت و توانایی ورزشکاران یزد و نیز پتانسیل بالای نهفته در این خطه کویری است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده گفت: ورزشکاران استان، چنانچه بر اساس برنامه‌ریزی و با هدفی مشخص حرکت کنند می‌توانند همانند حوزه‌های اجتماعی، علمی و آموزشی، مسائل دینی و فرهنگی سرآمد کشور باشند.

دهقان با اشاره به پیشتازی جوانان و نوجوانان استان یزد در عرصه علم و دانش و کسب 19 سال متوالی مقام اولی در کنکور سراسری عنوان کرد: با توانایی که در مردمان این دیار دیده شده، قطعا پیشتازی در امر ورزش نیز محقق خواهد شد و آینده روشنی را پیش‌رو خواهند داشت.‌

وی با اشاره به پیشینه فوتبال استان یزد در طول 50 سال گذشته یادآور شد: کسانی که امروز سکان هدایت فوتبال استان را به دست دارند و در این عرصه فعالیت می‌کنند دارای سوابق خوبی در این زمینه هستند و پیشینه ورزشی خوبی هم دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد ادامه داد: گذشته فوتبال استان یزد نیز درخشان بوده و در دهه 50 تیم‌های خوب و قدرتمندی را با وجود نداشتن امکانات اولیه راهی مسابقات کرده و دارای مقام نیز بوده است.

عباس دهقان با تاکید بر اینکه باید موضوع فوتبال را در استان به صورت ریشه‌ای پیگیری کرد اظهار داشت: باشگاه فولاد یزد از سابقه خوبی برخوردار است و موفق شد در رده نوجوانان از لیگ سه به لیگ یک برسد و این انتظار می‌رود تا فعالیت خود را به صورت ساختارسازی و زیربنایی ادامه دهد.

وی بیان داشت: مسئولان هیئت‌های ورزشی به ویژه فوتبال باید طوری جلو بروند که آینده فوتبال این استان برای نوجوانان مشخص و تضمین باشد.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت متمادی و پیوسته باشگاه‌ ورزشی در شهرهای اصفهان و شیراز اضافه کرد: این نوع فعالیت به جوانان و نوجوانان انگیزه می‌دهد و در آرزوی پیوستن به باشگاهی خاص در شهر خود تلاش می‌کنند.

دهقان با انتقاد از شکل‌گیری باشگاه‌های گوناگون با نام‌های مختلف به صورت مقطعی در استان گفت: در استان یزد در طول سال‌های گذشته باشگاه‌های متعددی نمایان شدند و پس از گذشت یک یا چند سال منحل شده و تیم‌داری را به دیگری واگذار کردند.

وی با اشاره به فعالیت باشگاه ورزشی فولاد یزد خواستار رواج باشگاه‌داری و باشگاه سازی مداوم در سطح استان شد و افزود: اینکه هر سال تیمی جدید با باشگاهی نو در استان شکل بگیرد کار خوشایندی نیست و بهتر این است که یک یا چند باشگاه و تیم را به صورت هدفمند از استان در سطح لیگ‌های مختلف داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد همچنین خواستار حمایت جدی و همه جانبه خانواده‌ها در امر ورزش شد و بیان داشت: در هر زمینه که موفقیتی وجود داشته با پشتیبانی و حمایت خانواده به دست آمده که نمونه بارز آن کسب مقام اولی در کنکور سراسری است.

وی با بیان اینکه خانواده باید در زمینه ورزش سرمایه‌گذاری و حمایت کند گفت: باید ورزش را در سبد خانوار جای داد تا مانند سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نتیجه آن را در کسب مقام‌های برتر ورزشی شاهد باشیم.

دهقان اظهار امیدواری کرد: با حمایت خانواده ورزش قهرمانی و نیز ورزش همگانی در جامعه نهادینه شود و استان یزد تیم‌های بیشتری را در لیگ دسته یک و برتر کشور داشته باشد.

انتهای پیام/90004/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول