اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

کاشانی‌ها سوگوار شهید اردهال شدند

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و یادواره 150 شهید منطقه اردهال با حضور خیل گسترده مردم ولایت‌مدار در مشهد اردهال از توابع کاشان برگزار شد.

کاشانی‌ها سوگوار شهید اردهال شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، همزمان با سالروز شهادت حضرت سلطانعلی ابن امام باقر(ع) خیل گسترده عاشقان و دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت در قالب کاروان‌های عزادار از کاشان و روستاهای حاشیه اردهال با پای پیاده در کنار مضجع شریف این امامزاده جلیل‌القدر حاضر شدند و به برپایی عزاداری پرداختند.

مسئول ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت سلطانعلی ابن امام باقر(ع) در این مراسم، این امامزاده عظیم‌الشأن را هویت منطقه اردهال کاشان دانست و خواستار ثبت سالروز سعادت ایشان در تقویم رسمی کشور شد.

سید ابوالفضل حسینی همزمانی برگزاری مراسم سالروز شهادت فرزند امام محمد باقر(ع) با یادواره 150 شهید اردهال را عرصه تلفیق رشادت‌ها و ایثار شهدای صدر اسلام و دوران معاصر ذکر و خاطرنشان کرد: شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس در واقع ادامه‌دهنده اهداف و آرمان‌های حضرت سلطانعلی(ع) به شمار می‌روند.

وی تقویت بنیه اعتقادی جامعه به ویژه نسل جوان و پیوند آنها با اهل بیت(ع) و تقویت روحیه ولایت‌مداری در جامعه را از اهداف این مراسم برشمرد.

وی با اشاره به حضور زائران از سراسر کشور و پیش‌بینی برای پذیرش تا 5 هزار نفر در این آستان خاطرنشان کرد: گرچه اقدامات مؤثری تاکنون صورت گرفته اما در زمینه مسائل زیرساختی و امکانات محدودیت‌هایی وجود دارد.

حسینی مراسم قالیشویان را سالروز شهادت سلطانعلی(ع) به تاریخ شمسی و سالروز شهادت این امامزاده را به تاریخ قمری 27 جمادی‌الثانی عنوان و تصریح کرد: از زمان برگزاری مراسم قالیشویان بیش از هزار سال می‌گذرد و این سنت نسل به نسل حفظ شده اما برگزاری مراسم سالروز شهادت در 27 جمادی‌الثانی از سال 71 آغاز شده است.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی که میهمان و سخنران ویژه این مراسم بود و مقدمات استقبال از وی نیز توسط ستاد برگزاری مراسم مهیا شده بود به دلیل برخی ملاحظات و نامزدی‌‌اش در انتخابات ریاست جمهوری از حضور در این مراسم خودداری کرد.

حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در سال 113 هجری قمری برای هدایت مردم چهل‌حصاران به درخواست مردم فین کاشان به این منطقه هجرت کردند و در سال 116 هجری قمری در مشهد اردهال به شهادت رسید.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول