اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری کنگره‌های «آخوند کاشی» و «شهید اردهال» در کاشان

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان، از برگزاری دو کنگره بزرگ «آخوند کاشی» و «شهید اردهال» به عنوان دو برنامه مهم فرهنگی شهرستان کاشان در سال جاری خبر داد.

برگزاری کنگره‌های «آخوند کاشی» و «شهید اردهال» در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد در جمع مدیران دستگاه‌های شهرستان کاشان اظهار داشت: ارائه طرح نخستین کنگره بزرگداشت آخوند ملامحمد کاشانی توسط شورای فرهنگ عمومی کاشان صورت گرفت که بر اساس آن این کنگره بزرگداشت در روزهای 25 و 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌‌شود.

وی، استفاده از تجربیات برگزاری کنگره‌های علامه فیض و سپیده کاشانی در این شهرستان را در برگزاری کنگره آخوند کاشی حائز اهمیت دانست و گفت: چنین کنگره‌هایی بدون هیچ گونه تخصیص اعتبار توسط افرادی برگزار می‌شود که دغدغه معرفی مفاخر شهرستان کاشان را به جامعه و نسل جوان دارند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان در ادامه فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این معاونت را در سال گذشته مثبت ارزیابی و عنوان کرد: سال گذشته شورای تأمین شهرستان کاشان در 30 جلسه 334 مصوبه داشته است که بیش از 90 درصد مصوبات شورای تأمین شهرستان اجرایی شده است.

وی، ارتقا و افزایش ضریب امنیتی شهرستان، تشکیل 13 جلسه کارشناسی زیرمجموعه‌های شورای تأمین و اتاق فکر شورا با 685 مصوبه، افزایش امنیت جامعه با موضوع اتباع خارجی با اجرای طرح آمایش بیش از 15 هزار نفر از اتباع خارجی، مقابله با قاچاق کالا و ارز، اجرای طرح شبنم و نظارت بر قیمت‌ها، نظارت بر فضای سایبری و مقابله با جرایم عمدی مانند سرقت و مقابله با اراذل و اوباش را از جمله فعالیت‌های حوزه امنیتی در حوزه فرمانداری در سال گذشته برشمرد. 

رضوان‌نژاد همچنین مقابله با طرح‌های اقتصادی و پول‌شویی، مقابله با جرایم امنیتی شامل جاسوسی، حفاظت از اماکن و تأسیسات طبقه‌بندی شده، شناسایی نقاط جرم‌خیز، پیگیری و بررسی بدعت‌ها، تأمین امنیت و انتظامات مناسبت‌ها، 220 مورد نظارت و سرکشی به دستگاه‌های کاشان و ساماندهی و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز را از دیگر فعالیت‌های انجام شده این حوزه معاونت فرمانداری ویژه کاشان در سال گذشته ذکر کرد.

وی از اعطای مجوز فعالیت هشت سازمان مردم نهاد در سال جاری خبر داد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز شهرستان کاشان از چهار سازمان به 38 سازمان افزایش یافته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حوزه فرهنگی شهرستان کاشان ابراز داشت: برگزاری کنگره‌های بابا افضل مرقی و سپیده کاشانی، تشکیل ستاد اقامه نماز و ستاد پدافند غیر عامل، برگزاری هفت جلسه کمیسیون دانشجویی، نظارت و پیگیری اجرای طرح‌های فرهنگی با 4 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه، پیگیری و راه‌اندازی نمازهای جمعه بخش نیاسر، برگزاری جلسات هم‌افزایی بین دستگاهی شهرستان در چهار اداره، تشکیل جلسات ستاد صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و برگزاری یادواره‌های شهدا را از جمله برنامه‌های اجرا شده فرهنگی در این شهرستان در سال گذشته عنوان کرد.

رضوان‌نژاد یادآور شد: برای اجرای برنامه‌های معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان 33 کارگروه از دستگاه‌های مختلف شهرستان کاشان فعالیت داشتند.

وی در ادامه از تشکیل ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فرمانداری ویژه کاشان خبر داد و افزود: این ستاد تاکنون سه جلسه پیرامون مسائل مختلف انتخابات پیش رو برگزار کرده است.

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول