اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان در جلسه تنظیم بازار:

افزایش مصرف لبنیات در تابستان/ برنج بدون واسطه از کشاورزان خریداری شود

استاندار خوزستان گفت: تعاون روستایی باید با کشاورزان ارتباط برقرار کند و برنج را روی زمین از آن‌ها خریداری کند تا پای واسطه‌ها به میان نیاید.

افزایش مصرف لبنیات در تابستان/ برنج بدون واسطه از کشاورزان خریداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه تنظیم بازار که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: تعزیرات و بازرگانی باید تلاش کنند تا قیمت شکر به یک هزار و 500 تومان برسد و با کسانی که باعث به وجود آمدن گرانی و کمبود در بازار شکر شدند برخورد شود.

وی ادامه داد: در بازار نباید یک جنس دو نرخی وجود داشته باشد زیرا باعث می‌شود بازار از کنترل خارج شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از الان باید به فکر تامین مرغ مصرفی برای ماه مبارک رمضان باشیم اذعان داشت: اردیبهشت و خرداد باید جوجه‌ریزی به حداکثر برسد و نیز به اندازه کافی مرغ ذخیره شود تا این اطمینان برای مردم به وجود آید که کمبودی در این زمینه در ماه رمضان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 178 هزار تن برنج در استان تولید شد خاطرنشان کرد: باید کشاورزان را به کاشت برنج ترغیب کنیم و تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بتوانیم تولید را امسال به 250 هزار تن برسانیم.

حجازی ادامه داد: تعاون روستایی باید با کشاورزان ارتباط برقرار کند و برنج را روی زمین از آن‌ها خریداری کند تا پای واسطه‌ها به میان نیاید.

وی در رابطه با کمبود حبوبات در استان گفت: حبوبات وارد استان نمی‌شود و باید برای واردات آن برنامه‌ریزی شود تا استان به لحاظ عرضه و تقاضا مشکلی نداشته باشد.

استاندار خوزستان به گرم شدن هوا در خوزستان اشاره کرد و عنوان کرد: تابستان که هوا گرم می‌شود ذائقه‌ها تغییر و مصرف لبنیات افزایش پیدا می‌کند باید به این شرایط نیز توجه داشته باشیم تا با کمبود لبنیات مواجه نشویم.

وی یادآوری کرد: با آغاز تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها سفرهای تابستانی آغاز و تا حدودی از فشار قیمت بازار کاسته می‌شود.

حجازی در پایان تاکید کرد: باید به بحث خرید گندم از کشاورزان و ذخیره سازی آن توجه شود تا به اندازه مصرف سالیانه گندم داشته باشیم و در این زمینه کمبودی حس نشود.

انتهای پیام/72011/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول