اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نکا خبر داد

کشت برنج در بیش از 9 هزار هکتار از اراضی شالیزاری نکا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نکا گفت: 9 هزار و 615 هکتار از زمین‌های شالیزاری نکا به زیر کشت برنج رفته است.

کشت برنج در بیش از 9 هزار هکتار از اراضی شالیزاری نکا

حسن سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به زیر کشت رفتن 9 هزار و 615 هکتار از اراضی شالیزاری نکا اظهار داشت: از مجموع اراضی زیر کشت برنج 5 هزار و 615 هکتار اختصاص به ارقام محلی و 4 هزار هکتار اختصاص به ارقام پر محصول دارد.

به گفته سلیمی، بخش عمده‌ای از کشت برنج در نکا به صورت سنتی و حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی نیز به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی نکا افزود: تاکنون 8 هزار و 980 تن بذر گواهی شده رقم شیرودی و فجر توزیع و بیمه محصول برنج در مزارع شالیزاری نکا نیز در سطح 3 هزار و500 هکتار انجام شد.

وی گفت: کشت مجدد برنج نیز در شالیزارهای نکا از رونق فراوانی برخوردار است و بعد از برداشت برنج در مرحله اول کشت برنج در یک هزار هکتار از مزارع برنج به صورت رتون انجام می‌شود.

سلیمی اظهار داشت: سال گذشته 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان نکا به کشت برنج اختصاص داشت که از این مساحت، 55 هزار تن شلتوک به دست آمد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هجرت سه و احیای ارزش‌های جهادی بیان داشت: خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم از جمله اهداف طرح هجرت است.

مدیر جهادکشاورزی نکا خاطرنشان کرد: طرح هجرت در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برگزار شد که از بسیجیان در امور مربوط به کشاورزی به‌کارگیری شد.

سلیمی، ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده اکنون از نقش ارزنده این نیروها در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله آب و خاک، دام و طیور، زراعت و باغبانی و سایر طرح‌های کشاورزی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: اعزام کاروان طرح هجرت بسیج سازندگی در جهادکشاورزی در مرحله اول اردیبهشت 15 نفر به مدت 300 نفر روز انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی نکا این طرح را طرح مشترک مدیریت جهادکشاورزی و بسیج سازندگی شهرستان عنوان کرد و گفت: این طرح با هدف به‌کارگیری این نیروها در بخش‌های مختلف کشاورزی و به منظور ارائه خدمات بهتر به بهره‌برداران این بخش و آشنایی با تولیدات، فعالیت‌ها و اجرای طرح‌های مختلف انجام شد.

سلیمی ادامه داد: بسیجیان به‌کارگیری شده در هجرت سه در طرح‌های فنی و زیربنایی، حفظ کاربری اراضی، جمع‌آوری آمار و اطلاعات کشاورزی، اصلاح‌نژاد دام روستایی، رکوردگیری و ثبت مشخصات، ترویج کشاورزی و شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول