اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران خبر داد

احداث نیروگاه‌ها و پروژه‌های برقی در 20 کشور

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: اکنون در 20 کشور دنیا در حال ساختن نیروگاه‌ها و پروژه‌های برقی هستیم.

احداث نیروگاه‌ها و پروژه‌های برقی در 20 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید زمان حسینی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: 17 میلیون نفر در استان‌های تهران، البرز و قم از خدمات برق استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و صنعت برق این توفیق را دارد که برق 100 درصد جمعیت شهری و نزدیک 100 درصد جمعیت روستایی را تأمین کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران عنوان داشت: یک و نیم میلیارد نفر جمعیت در دنیا از نعمت برق محروم هستند ولی در کشور 100 درصد جمعیت شهری و روستایی از این نعمت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه کشور پیش از انقلاب بیش از 90 درصد در بخش برق وابسته بود گفت: اکنون به برکت این انقلاب 90 درصد به خودکفایی رسیدیم و تمام امکانات و تسهیلات برقی را در کشور طراحی می‌کنیم و در 20 کشور دنیا در حال ساختن نیروگاه‌ها و پروژه‌های برقی هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: اکنون در دنیا رتبه چهاردهم از نظر صنعت برق را داریم و در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که از نظر شاخصه‌های برق رتبه اول را داشته و با تمام کشورهای همسایه مبادله برق داریم.

وی با اشاره به اهداف مبادله برق با کشورهای همسایه گفت: این امر سبب می‌شود منافع ما با یکدیگر گره بخورد و فواید اقتصادی از نظر برق به همراه دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: چند مشکل اساسی از جمله تحریم وجود دارد و با وجود آنکه 90 درصد خودکفا هستیم ولی تجهیزات نیروگاه‌ها قدیمی است و امکان واردات قطعات وجود ندارد و از سوی دیگر با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم.

وی یادآور شد: با کار شبانه‌روزی در تابستان سال جاری این آمادگی وجود دارد که برق 17 میلیون نفر در این سه منطقه بدون هیچ مشکلی تأمین شود.

انتهای پیام/78003/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول