اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی آمل خبر داد

تولید سالانه 55 میلیون شاخه گل زینتی در آمل

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: سالانه 55 میلیون شاخه گل و گیاه و درختچه زینتی در شهرستان آمل تولید می‌شود.

تولید سالانه 55 میلیون شاخه گل زینتی در آمل

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام اینکه 463 واحد گلخانه تولید گل‌های زینتی و دارویی در شهرستان آمل فعال است، اظهار کرد: این واحد‌ها حدود 55 میلیون انواع گل‌های زینتی به ارزش 550 میلیارد ریال تولید و برای مصرف داخلی و کشورهای هدف به فروش می‌رسد.

وی به میزان سطح و تولید گل‌های زینتی شهرستان اشاره کرد و افزود: گل‌های شاخه بریده در سطح 11 میلیون و 520 میلیون و 35 مترمربع با تولید 48 میلیون شاخه در این شهرستان تولید می‌شود.

امینی یادآور شد: گل‌های آپارتمانی در سطح 300 هزار و 500 مترمربع با تولید 1.5 میلیون گل آپارتمانی در این جایگاه تولید گل و گیاه قرار دارند.

وی با بیان اینکه گل‌های درخت و درختچه در سطح 182 هزار و 120 مترمربع با تولید 3 میلیون درخت و درختچه در این شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: گل‌های فصلی نشایی در سطح 10 هزار و 500 مترمربع با تولید 2 میلیون گل نشایی نیز در آمل تولید می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در مجموع تولید گل و گیاه در سطح یک میلیون و 645 هزار و 155 متر مربع به صورت پوششی و روباز با تعداد 463 بهره‌بردار و با اشتغال به کار 1218 نفر نیروی کار کشت و تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت و اصلاح ساختاری گلخانه‌ها پس از ارزیابی درخواست متقاضیان، تاکنون 9 واحد گلخانه با اعتبار بیش از 334 میلیون تومان اصلاح ساختار شد، گفت: گیاهان زینتی و دارویی تولیدی شهرستان آمل علاوه بر مصرف داخلی به کشورهایی چون روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان و قطر صادر می‌شود.

امینی تصریح کرد: شهرستان آمل در استان مازندران رتبه اول را در میزان سطح کشت گل‌های زینتی دارد.

انتهای ‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول