اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون

290 واحد ساختمانی متخلف در منطقه 6 مشهد پلمب شد

شهردار منطقه شش مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 290 واحد ساختمانی متخلف در منطقه شش پلمب شده است.

290 واحد ساختمانی متخلف در منطقه 6 مشهد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری منطقه شش در راستای جلوگیری از تخلفات ساختمانی اقدام به پلمب، جمع‌آوری لوازم و مصالح و ابزار مربوط به ساخت و ساز در سطح منطقه کرده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از بروز تخلفات ساختمانی امری مهم است که شهرداری نسبت به آن تاکید دارد افزود: در یک ماه گذشته بیش از 300 اخطاریه برای تخلفات ساختمانی توسط اداره نظارت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه شش صادر شده است.

کریمی بیان کرد: در صورتی که تخلفات پس از اخطار ادامه یابند، پلمب می‌شوند که این اقدام از ابتدای امسال تاکنون بیش از 290 مورد بوده است.

شهردار منطقه شش گفت: به منظور پیشگیری از بروز تخلفات در مراحل اولیه وقوع، در یک ماه گذشته 44 مورد پی و فونداسیون غیرمجاز و دیوار فاقد استحکام بنا در سطح منطقه تخریب و بیش از 130 مورد ابزار و مصالح از محل تخلف جمع‌آوری شده که این ابزار و مصالح پس از برطرف کردن تخلف به مالکان برگشت داده می‌شود.

کریمی هدف از اجرای اقدامات پیشگیرانه برای ساخت و ساز غیرمجاز را تلاش برای ارتقای ضریب ایمنی و امنیت زندگی شهروندان دانست و افزود: هرگونه ساخت‌وساز غیرقانونی، به کمیسیون ماده 100 ارجاع و طبق ضوابط شهری با تخلف صورت گرفته برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه شش تاکنون اقدامات موثری در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و فاقد استحکام انجام داده است، خاطرنشان کرد: تنها در فروردین ماه سال گذشته از بیش از 244 مورد تخلف ساختمانی جلوگیری به عمل آمده، که این امر با نظارت مسئولان منطقه، نسبت به مدت مشابه آن در امسال به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کریمی افزود: بیشترین تخلفات ساختمانی منطقه شش در ناحیه سه و چهار صورت می‌پذیرد که دلیل آن نیز، وجود املاک قولنامه‌ای، عدم فرهنگ‌سازی، فقر مالی و همچنین وجود زمین‌های متعلق به آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام/70001/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول