اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته معلم

47 گروه از مدیران خراسان شمالی در مدارس حضور یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته معلم در استان را حضور 47 گروه از مدیران این استان در مدارس عنوان کرد.

47 گروه از مدیران خراسان شمالی در مدارس حضور یافتند

محمد وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این مدیران در سطح مناطق شهری و روستایی این استان حضور یافتند، تصریح کرد: این اقدام به منظور قدردانی از خدمات معلمان در نوع خود حرکتی ارزشمند از سوی مدیران بود.

وی برگزاری 15 همایش به مناسبت هفته معلم را در خراسان شمالی برشمرد و گفت: برخی از این همایش‌ها در شهرستان راز و جرگلان برگزار شده است.

وحیدی تجلیل از 345 معلم نمونه را از دیگر فعالیت‌ها به مناسبت هفته معلم خواند و افزود: این معلم‌های نمونه در بخش‌های مختلفی چون معلم بسیجی نمونه انتخاب شده‌اند.

* رویکرد آموزش و پرورش از نهاد آموزشی به نهاد تربیتی تغییر می‌کند

وی همچنین با اشاره به ابلاغیه سند تحول آموزش و پرورش از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: با این ابلاغیه آموزش و پرورش از یک نهاد آموزشی به یک نهاد تربیتی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی مولد با این ابلاغیه بیشتر نمود پیدا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرایی شدن این ابلاغیه نقش آموزش و پرورش در حوزه تربیتی و همچنین آموزشی در تربیت نیروی انسانی بیش از پیش پررنگ شود.

* اختصاص 117 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش خراسان شمالی

وحیدی با اشاره به سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان و برکات معنوی و مادی فراوان تصریح کرد: در این راستا 117 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبارات به منظور اجرای 165 پروژه اختصاص یافته که ظرف سه سال هزینه خواهد شد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، هم اکنون 41 پروژه از محل سفر رهبر انقلاب اسلامی در بخش آموزش و پرورش در دست اجرا است.

* 12 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه اردوهای راهیان نور گفت: به همین منظور 12 هزار دانش‌آموز و معلمان همراه طی سال گذشته به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

وحیدی این دانش آموزان را شامل؛ دانش‌آموزان دختر و پسر پایه دوم دبیرستان سطح خراسان شمالی عنوان کرد.

وی برگزاری این اردوها را به عنوان حفظ سند تاریخی و ماندگار هویت ملی کشور ایران دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: دفاع مقدس هویت ملی ماست و حفظ این هویت ارزشمند و پاسداشت و آشنایی با آن وظیفه تک تک افراد جامعه است که این مهم با طرح راهیان نور محقق می‌شود.

وی اعزام کاروان راهیان‌نور را یک حرکت شایسته فرهنگی دانست و اظهار کرد: آشنایی با فداکاری‌های رزمندگان، تضمین کننده انقلاب اسلامی در مواجهه با همه بحران‌های پیش روی ملت ایران است.

وحیدی گفت: عزت و افتخار امروز کشور مرهون جان‌فشانی‌ها و خون‌هایی است که شهیدان گرانقدر تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و وظیفه ما است که به درستی از این گنجینه‌ها پاسداری کرده و پیام‌شان را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/63001/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول