اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

اهانت به مقدسات با هدف برافروختن آتش فتنه مذهبی طراحی شده است

امام جمعه قروه، هدف دشمنان از اهانت به مقدسات اسلامی را خاموش کردن نور الهی با برافروختن آتش فتنه طایفه‌ای و مذهبی عنوان کرد.

اهانت به مقدسات با هدف برافروختن آتش فتنه مذهبی طراحی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در همایش ائمه جمعه و جماعت این شهرستان که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: تحریک احساسات مسلمانان و شخصیت‌های مورد احترام آنها در راستای توطئه بزرگی است که از سوی دشمنان اسلام برای برافروختن آتش فتنه طایفه‌ای و مذهبی طراحی شده است و به دست تکفیری‌هایی که به نام دین دست به تخریب و فساد در روی زمین می‌زنند، اجرا می‌شود.

وی، این حرکت غیرانسانی وهابیون سوریه را محکوم کرد و گفت: این اقدام آنها موجب گسترش دین اسلام در میان جهانیان می‌شود، چراکه با این اقدامات شنیع و غیرانسانی همگان به حقیقت واقعی اسلام که مورد نفرت استکبار است پی خواهند برد.

وی با بیان اینکه هویت، ارزش و عزت دنیای اسلام برگرفته از نبی مکرم اسلام و اهل بیت معصوم و صحابه گرانقدر ایشان است تصریح کرد: غیرت مسلمانان از عترت رسول مکرم اسلام(ص) نشأت می‌گیرد و اهانت به این خاندان پاک غیرت دینی مسلمانان را به جوش آورده است. 

احیا با اشاره به وظایف روحانیون در برابر چنین حوادثی تصریح کرد: امروز جبهه حق و باطل کاملاً در مقابل هم قرار گرفته‌اند که نقش روحانیت در این میان ایجاد بصیرت و آگاهی‌بخشی از این دو جبهه است.

وی اظهار داشت: خواسته دشمن این است که مسلمانان در مقابل هم بایستند که در این شرایط وحدت اسلامی به شدت مهم است و این کار باید از روحانیونی آغاز شود که پیشتاز تقریب و وحدت هستند.

امام جمعه قروه ادامه داد: اگرچه در این حرکات هدف دشمن خاموش کردن نور الهی است، اما همواره اینگونه حرکات در نهایت منجر به عزت و سربلندی اسلام شده است.

احیا با اشاره به تلاش روزافزون حوزه‌های علمیه در راستای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی گفت: این مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش حوزه‌های علمیه شیعه و سنی در استان فرهنگی کردستان در حال انجام است.

وی افزود: ما طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق (ع) عهد و پیمان می‌بندیم تا با تمام توان و با وجود تمامی مشکلات و کمبودها در راستای اشاعه مظاهر دینی در جامعه کوشش کنیم.

رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) قروه نیز در این همایش با اشاره به اشتغال به تحصیل 120 طلبه در این مرکز دینی گفت: این طلاب در 8 پایه و در 2 سطح تحصیلی زیر نظر 13 نفر از اساتید فاضل دروس فقه اسلامی را تلمذ می‌کنند.

ترابی با اشاره به نقش محوری حوزه علمیه در پاسخ به شبهات دینی، تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه طرح و پاسخگویی به سئوالات شرعی و اتاق مشاوره برای شهروندان از اولویت‌های کاری این مرکز در سال جاری است.

وی در پایان تصریح کرد: از مجموع 18 طلبه برگزیده کردستان از شهرهای بیجار، کامیاران و قروه در المپیاد طلاب منطقه غرب کشور، 12 طلبه از حوزه علمیه امام صادق(ع) قروه هستند.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول