اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده

اساسنامه خانه مطبوعات گیلان اصلاح شد

مجمع عمومی فوق‌العاده خانه مطبوعات گیلان با حضور اعضای آن برگزار و اساسنامه این خانه اصلاح شد.

اساسنامه خانه مطبوعات گیلان اصلاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طبق فراخوان خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مجمع عمومی فوق‌العاده خانه مطبوعات استان عصر امروز در تالار رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت برگزار شد.

در این مجمع که مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات، ناظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و اعضای خانه مطبوعات گیلان حضور داشتند، پس از بحث و بررسی اساسنامه خانه مطبوعات این استان در بندهایی اصلاح شد.

رئیس مجمع فوق‌العاده خانه مطبوعات گیلان در حاشیه این مجمع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: تغییراتی در چند بند و ماده اساسنامه خانه مطبوعات گیلان ایجاد و چند ماده واحده جدید نیز به اساسنامه خانه با رأی اکثریت اعضای حاضر در مجمع افزوده شد.

خسرو قربانی، با اشاره به کاهش سن اعضای هیئت مدیره و بازرسان از سن حداقلی 35 به 25 سال، افزود: مصوب شده تا سن اعضا برای عضویت خانه مطبوعات گیلان نیز 18 سال تمام باشد.

*شورای شهر رشت از عضویت در خانه مطبوعات گیلان حذف شد

وی با اشاره به حذف نماینده شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت از عضویت افتخاری در هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان، اذعان کرد: در بخش احراز صلاحیت‌ها نیز هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان حذف شد.

این مسئول حذف شرط بومی بودن را از دیگر موارد اصلاح اساسنامه عنوان کرد و یادآور شد: هیئت مدیره و مدیر عامل خانه مطبوعات موظف شدند تا 10 روز قبل از انتخابات لیست اعضای واجد شرایط رأی دادن را به مدیران مسئول نشریات و سرپرستی خبرگزاری‌های عضو خانه مطبوعات اعلام کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان به 9 نفر، تصریح کرد: چهار نفر از این اعضا خبرنگار، چهار نفر مدیر مسئول و یک نفر سرپرستی کشوری یا خبرگزاری‌ها هستند.

*برخورد با جاعلان و متخلفان در هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان

رئیس مجمع خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه برخورد با جاعلان و متخلفان در هیئت مدیره خانه مطبوعات استان نیز از جمله مصوبات بود، اظهار کرد: ماده واحده‌ای مصوب شد تا در صورت معرفی شغل غیر واقعی کاندیدایی در انتخابات خانه مطبوعات، فرد با اعتراض پنج نفر عضو و احراز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تا دو دوره از کاندیداتوری در خانه مطبوعات محروم می‌شود.

وی سطح تحصیلات برای اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان را کارشناسی اعلام کرد و گفت: اعضا با مدرک دیپلم و 10 سال سابقه و با مدرک کاردانی با پنج سال سابقه مطبوعاتی با تأیید مدیر مسئول نشریه یا سرپرست خبرگزاری در استان می‌توانند برای هیئت مدیره خانه مطبوعات کاندیدا شوند.

*حذف وکالت‌نامه در اساسنامه خانه مطبوعات گیلان

قربانی با اشاره به مصوبه مجمع خانه مطبوعات گیلان، خاطرنشان کرد: وکالت در رأی گیری‌ها و مجامع با رأی اکثریت مطلق اعضا حذف شد.

وی متذکر شد: مصوبات دیگری نیز به تصویب رسید که توسط هیئت رئیسه مجمع خانه مطبوعات گیلان صورت جلسه و به ناظر مجمع تحویل داده شد.

انتهای پیام/84001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول