اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل:

یک سوم جمعیت اردبیل از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر بیش از یک سوم جمعیت استان اردبیل زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند.

یک سوم جمعیت اردبیل از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پنبه‌ای عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی زیر پوشش تأمین اجتماعی در پارس‌آباد اظهار داشت: آنچه که در این زمینه قابل توجه و شاخص به نظر می‌رسد پوشش فراگیر تأمین اجتماعی در گروه‌ها و اقشار مختلف است که تنوع صنوف را در پوشش‌های بیمه‌ای شاهد هستیم.

وی با یادآوری این‌که از جمعیت یک میلیون و 260 هزار نفری استان حدود 460 هزار نفر از خدمات این سازمان بهره می‌برند، تصریح کرد: این نهاد گسترده‌ترین مجموعه در ارائه خدمات بیمه‌ای در استان اردبیل است که علاوه بر افراد اصلی، افراد تبعی یک خانواده نیز از این خدمات بهره می‌برند.

پنبه‌ای به تنوع خدمات تأمین اجتماعی و ضرورت توسعه این خدمات در مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: بعد از مرکز استان، شهرستان پارس‌آباد بیشترین ظرفیت را در این زمینه دارا است به طوری‌که اغلب کارگاه‌ها و مجموعه‌های تولیدی و خدماتی فعال در این شهرستان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

این مسئول فعالیت شش کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی را در سطح استان یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این کانون‌ها نیز سعی شده است به مراجعان و افراد بازنشسته خدمات متنوع از قبیل پرداخت تسهیلات، حمایت‌های معیشتی و همچنین اعزام به اردوهای زیارتی، تفریحی و سیاحتی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: 20 هزار نفر در استان مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند که این نیروها شامل بازنشستگان و از کارافتادگان هستند که از این سازمان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تأمین اجتماعی استان در ادامه از راه‌اندازی هشت شعبه تأمین اجتماعی در مناطق مختلف خبر داد و یادآور شد: این توسعه و گسترش شعب سبب شده تا مراجعات افراد تحت پوشش به مرکز استان به حداقل برسد.

پنبه‌ای گفت: ‌در گرامیداشت سوم خرداد و در شهر گردشگری سرعین نهمین شعبه تأمین اجتماعی راه‌اندازی می‌شود که پیش‌‌بینی می‌کنیم خدماتی را به جمعیت تحت پوشش ارائه کنند.

وی اولویت امسال این سازمان را به صورت ملی و منطقه‌ای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش‌های صنعتی اعلام کرد و افزود: گسترش تولید و حمایت از این واحدها از محوری‌ترین کارهای سازمان تأمین اجتماعی است.

پنبه‌ای در ادامه تصریح کرد: ‌این سازمان برای عمل کردن به تعهدات خود نیازمند وصول مطالباتش است که سعی می‌کنیم امسال بخش عظیمی از این مطالبات را از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دریافت کنیم.

وی با بیان این‌که شهرداری‌ها بیشترین بدهی را به تأمین اجتماعی دارند، خاطر نشان کرد: در کنار شهرداری‌ها برخی شرکت‌ها و کارخانجات نیمه فعال و راکد استان نیز همین وضعیت و شرایط را دارند که ما سعی داریم معوقات خود را از این مجموعه‌ها باز پس گرفته و آن را به عنوان بدهی معوقه به بازنشستگان پرداخت کنیم.

پنبه‌ای اظهار امیدواری کرد تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد حمایتی بتواند خدماتی مطلوب، شایسته و درخور توجه را ارائه کند.

انتهای پیام/62003 /ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول