اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خبر داد

وقوع 7600 مورد تولد در حوزه تامین اجتماعی استان زنجان/ راه‌اندازی درمانگاه قیدار

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در سال گذشته بیش از 7 هزار و 600 مورد موالید در حوزه تامین اجتماعی در سطح استان زنجان صورت گرفته است.

وقوع 7600 مورد تولد در حوزه تامین اجتماعی استان زنجان/ راه‌اندازی درمانگاه قیدار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از پرستاران و ماماهای نمونه بیمارستان امام حسین (ع) زنجان با اشاره به اینکه کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی نقش چشمگیر و بارزی در حوزه درمان ایفا می‌کنند، اظهار کرد: این کارکنان باید تلاش کنند با افزایش توان و مهارت‌های عملی جایگاهشان را در حوزه درمان حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی باید در هر شرایطی و با همه مشکلات در راستای ارائه خدمات، حسن خلق و خوش‌خلقی را فراموش نکنند، تصریح کرد: این خوشرفتاری تاثیری کمتر از درمان ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ماماها در حساس‌ترین زمان و شرایط در کنار مادران هستند و تاثیر مستقیم در حفظ جان مادران و نوزادان دارند، اذعان داشت: از نظر علمی حساس‌ترین زمان برای یک مادر زمان زایمان است و باید در این ساعات هیچ مادری تنها نباشد و چه کسی بهتر از ماماها که این وظیفه را ایفا می‌کنند.

وی شاخص‌های توسعه هر کشوری را میزان مرگ و میر مادر و نوزادان دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر این وظیفه سنگین بر عهده ماماها قرار دارد.

محمدی به شعار سال‌جاری برای روز جهانی ماما اشاره کرد و گفت: جمله «امروز بیش از هر روزی جهان به ماما نیاز دارد» به عنوان شعار سال جدید انتخاب شده است.

وی استان زنجان را از نظر پوشش سازمان تامین اجتماعی به دو حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کرد و اذعان داشت: بیمارستان امام حسین (ع) زنجان و بیمارستان امید شهرستان ابهر در حوزه مستقیم قرار دارند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: مراکز سرپایی تامین اجتماعی حوزه تامین اجتماعی استان را مراکز حکیم هیدجی و درمانگاه روزبه در زنجان و درمانگاه شفا و شهدا در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: اگر تجهیزات پزشکی درمانگاه قیدار دریافت شود به زودی این درمانگاه افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

محمدی مراجعه سرپایی مراکز درمانی در حوزه مستقیم را در سال گذشته 700 هزار مورد در سطح استان اعلام کرد و اذعان داشت: در سال گذشته 23 هزار مورد بستری در مراکز زیر پوشش استان زنجان انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 هزار و 700 مورد بستری منجر به عمل جراحی در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنین بیش از 7 هزار و 600 مورد موالید در حوزه تامین اجتماعی در سطح استان صورت گرفته است.

وی همچنین از ارائه خدمت به 43 هزار مورد بیمه شده بالای 60 سال در طی سال گذشته خبر داد.

وی به جراحی‌های سنگ کلیه از طریق پوست اشاره کرد و اذعان داشت: بیمارستان امام حسین (ع) زنجان به عنوان تنها مرکز ارائه‌دهنده این جراحی در استان فعال است.

محمدی اضافه کرد: تمام خدمات در حوزه‌ مستقیم به صورت رایگان در اختیار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

وی به حوزه درمان غیر مستقیم مراکز تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این حوزه حدود 92 پزشک عمومی با تامین اجتماعی همکاری دارند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان تعداد پزشک متخصص در حوزه درمان غیر مستقیم را 80 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: همچنین 22 نفر دندان‌پزشک با تامین اجتماعی همکاری دارند.

انتهای پیام/2308/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول