اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برخی مسئولان فعالیت تحقیقاتی را تنها در نصب تابلو می‌بینند / کیفیت تحقیقات فدای کمیت‌ها شده

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیده می‌شود که برای کارهای تحقیقاتی تنها یک تابلو بالا می‌برند و اسم تحقیقات روی آن می‌گذارند که تنها اسم تحقیقات روی آن است.

برخی مسئولان فعالیت تحقیقاتی را تنها در نصب تابلو می‌بینند / کیفیت تحقیقات فدای کمیت‌ها شده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید حسین صابری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی برخی دستگاه‌های اجرایی و تعدادی از مراکز دانشگاهی این استان برای چاره‌اندیشی راه‌اندازی پارک علم و فناوری گفت: همه باید تلاش کنند تا این ضرورت مهم در استان ایجاد شود.

وی نبود پارک علم و فناوری را خلایی بزرگ برای عرصه علم و دانش این استان دانست و افزود: نمی‌دانم که مقصر اصلی کیست ولی در این زمینه همه اهمال کرده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برخی در تحقیقات به دنبال هکتارها زمین هستند در حالی که برای یک کار تحقیقاتی از حداقل اراضی می‌توان استفاده کرد.

صابری ادامه داد: در تحقیقات دیده می‌شود که کیفیت‌ها را فدای کمیت می‌کنیم و این‌جا دیگر نمی‌توان اسم تحقیقات را روی ان گذاشت.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت تعامل گستره بخش کشاورزی و دانشگاهی این استان سخن راند و گفت: با این همه ظرفیت بالای کشاورزی که داریم اگر می‌توانستیم حلقه علم و کشاورزی را به یکدیگر متصل کنیم شاهد برخی کمبودها و محرومیت‌ها در استان نبودیم.

وی بزرگترین مشکل را در هر جا مربوط به دو حرف در یک کلمه دانست و گفت: این کلمه «من» موجب بسیاری از بدبختی‌ها شده، این که بگوییم اداره من، تحقیقات من و بسیاری از من‌های دیگر که موجب اختلال در کارها می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ما در تحقیقات مربوط به کشاورزی به اندازه داشته‌های استان که جز استان‌های مستعد برای توسعه این حوزه بوده کم کار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: علت این است که جایگاه‌ها به درستی تعریف نشده است.

این مسئول نتیجه دادن کارهای تحقیقاتی را مهم دانست و افزود: این که تنها یک تابلو بر سر درب جایی نصب کنیم و بگوییم کار تحقیقاتی در حال انجام است تنها آب در هاون کوبیده‌ایم و خود را فریب داده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین ارتباط بیان کرد: مسئولان کشاورزی و دانشگاهی باید حداقل سالی یک خروجی تحقیقاتی خوب داشته باشند تا پس از گذشت 10 سال بخشی از مشکلات استان در این حوزه برطرف شود.

وی از لزوم به گل نشستن کفش اساتید در مزرعه‌ها سخن به میان آورد و افزود: اگر اساتید دانشگاهی به صورت عملی خود و دانشجویان با مزرعه و مشکلات آن آشنا نباشند نمی‌توان مشکلات بخش کشاورزی را به صورت به علمی رفع کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از آیین‌نامه‌ای کار کردن برخی از مدیران گفت: متأسفانه برخی مدیران در آیین‌نامه‌ها گیر کرده‌اند و خارج از آن‌ها توان رفع مشکلات را ندارند و آیین‌نامه هم که خود به خود دست و پاگیر است.

انتهای پیام/2571/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول