اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پردیس خواهران مازندران مازندران مطرح کرد

حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی درباره زندگی علمی حضرت فاطمه

رئیس دانشگاه پردیس خواهران مازندران گفت: پروژه‌های تحقیقاتی که به ابعاد علمی زندگی حضرت زهرا (س) بپردازند، در دانشگاه فرهنگیان حمایت می‌شوند.

حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی درباره زندگی علمی حضرت فاطمه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آرزو ولی‌پور صبح امروز در آیین بزرگداشت روز معلم در جمع نخستین گروه دختران دانشجو معلم مازندران اظهار داشت: شما نخستین دوره از دانشجو معلمانی هستید که در کسوت معلمی قرار گرفتید و تبریک گفتن به شما افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه(س) باید الگویی تمام عیار برای شما مادران و معلمان آینده باشد، ادامه داد: تاکنون به بعد علمی زندگی حضرت فاطمه پرداخته نشده است.

ولی‌پور با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان «پردیس صدیقه طاهره» مازندران مقرر شد، فعالیت‌های پژوهشی در بحث علمی زندگی حضرت فاطمه انجام شود، تصریح کرد: شما مادران و معلمان آینده جامعه باید مسیر و نقشه راه روشنی برای زندگی خود تعیین کنید که سیره حضرت فاطمه بهترین الگو جامعه بشری است.

این مسئول به ابعاد سه‌گانه و برجسته زندگی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: توجه به خانه و خانواده، تعبد و بندگی و نیز بعد سیاسی زندگی این بانوی بزرگ اسلام سبب می‌شود تا با الگوگیری از این ابعاد بشریت به تکامل فکری برسد.

رئیس دانشگاه پردیس خواهران مازندران با تاکید بر اینکه توجه به بعد سیاسی حضرت فاطمه در زندگی همه بانوان ضروری است، بیان داشت: جامعه کنونی از شما بانوان انتظار دارد همان‌گونه که حضرت زهرا (س) فرزند انقلاب دوران خود بود و فرزندانی همچون امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) را تربیت کرد و سبب خلق حماسه بزرگ شد و حامی ولایت باشید.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در خطبه دو ساعته خود که در مسجدی در مدینه قرائت کرد حماسه‌ای خلق شد که بنا به قول علمای بزرگ دین واجب است هر جمله‌اش را بزرگان دینی به بحث بگذارند.

ولی‌پور حضرت فاطمه را شهیده ولایت دانست و اشاره کرد: اگر با تمام وجود در مراسم فاطمیه جشن و یا عزاداری می‌کنیم این قبیل کارهای فرهنگی باید در وجودمان نهادینه شود.

وی متذکر شد: حضرت فاطمه (س) نه تنها مادری نمونه بود بلکه این شخصیت روحانی در ابتدا معلم خوبی برای فرزندانش بود زیرا اولاد طیب و طاهرش از دامان همین معلم حماسه‌ساز اسلام بودند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران مازندران با تاکید بر اینکه شما معلمان آینده جامعه اسلامی باید تابع آرمان‌ها باشید، اذعان داشت: تحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در گرو تربیت شما به نسل‌های آینده جامعه است.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول