اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد

حضور 50 هزار رأی اولی خراسان‌رضوی در انتخابات یازدهم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: در سرشماری که از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته است، امسال در انتخابات تقریبا 50 هزار رای اولی داریم.

حضور 50 هزار رأی اولی خراسان‌رضوی در انتخابات یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در جلسه شورای اداری مشهد در مرکز تربیت معلم شهید کامیاب اظهار کرد: با احتساب دانش‌آموزان بزرگسال و پیش‌دانشگاهی‌های استان خراسان‌رضوی 50 هزار دانش‌آموز امسال برای نخستین بار رای خود را به صندوق می‌اندازند.

وی افزود: برای این رای اولی‌ها جلساتی خواهیم گذاشت، معلمان باید روشنگری داشته باشند، کسی حق دیکته کردن نداد.

فخریان گفت: سال گذشته و آغاز امسال اتفاقات خوبی را در استان و شهر مقدس مشهد با همدلی دستگاه‌ها شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه درسی ملی، نقشه یادگیری است.

وی با بیان اینکه نقشه راه مشخص است بیان داشت: منتظر بودیم تا تایید مقام معظم رهبری عنوان شود که در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی عنوان کرد: ارتباط چهارگانه محتوای برنامه‌های درسی را مشخص می‌کند، پشتوانه مقام معظم رهبری نقشه راه را مشخص کرده است.

وی با اشاره به ارتباط چهارگانه یادآور شد: در ارتباط چهارگانه منظور ارتباط باخود، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت مد نظر است.

فخریان خاطرنشان کرد: همه ما در برابر حماسه سیاسی که مقام معظم رهبری فرمودند رسالتی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در ادامه گفت: رابطه معلمان با انتخابات یکی تکلیفی و دیگری روشنگری است، معلمان ضمن حضور در انتخابات؛ باید روشنگری بکنند.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید دانشگاه‌ها از جمله مرجع‌هایی هستند که بیشترین افراد به آنها رجوع می‌کنند، آنها وظیفه آگاهی دادن به دانش‌آموزان را دارند.

فخریان با بیان اینکه معلمان در حوزه اجرایی انتخابات فعالیت زیادی دارند، عنوان کرد: صندوق‌های رای در مدارس و حوزه‌های تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارد و امیدواریم همه با هم حماسه‌ای را رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: استان خراسان‌رضوی در خردادماه سال گذشته در قبولی دانش آموزانش 5.7 درصد رشد داشته که نسبت به بیست سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در قبولی کنکور بین رتبه‌های یکم تا چهلم رتبه سوم در کشور را کسب کرده‌ایم.

وی موفقیت‌های استان را عنایت امام رضا(ع) دانست و افزود: همدلی در خراسان‌رضوی سبب پیشرفت مضاعف شده و این‌ها همه عنایت خاص امام رضا(ع) به خراسانی‌هاست.

انتهای پیام/70005/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول