اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه سمنان عنوان کرد

کنترل رذایل اخلاقی نیازمند برنامه‏ریزی / عوامل بازدارنده در جامعه تقویت شود

استاد دانشگاه سمنان گفت:‌ کنترل رذایل اخلاقی نیازمند برنامه‏ریزی جامع مسئولان و خانواده‏ها بوده و عوامل بازدارنده در جامعه باید تقویت شود.

کنترل رذایل اخلاقی نیازمند برنامه‏ریزی / عوامل بازدارنده در جامعه تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فروغ‌‌السادات احمدپناهی پیش از ظهر امروز در همایشی که با حضور مادر سردار شهید حسن شاطری، رئیس بسیج جامعه زنان استان سمنان و جمع بی‌شماری از معلمان در سالن اجتماعات پایگاه حضرت سکینه(س) سمنان برگزار شد، اظهار داشت: کمال و سعادت حقیقی، تقرب به خداوند بوده و لازمه آن ایمان و عمل صالح است.

وی در ادامه با تأکید بر جایگاه والای حضرت زهرا(س) افزود: فاطمه زهرا(س) چراغ راه بشریت است و گذشت زمان و دشمنی کینه‌توزان اسلام هرگز نور این چراغ را خاموش نخواهد کرد.

استاد دانشگاه سمنان اظهار داشت: حضرت زهرا (س) تمامی کرامات اخلاقی را که پیامبر (ص) به دلیل تکمیل آن مکارم مبعوث شدند، به ملکه نفسانی مبدل کردند و با غلبه بر من درونی، رذایل اخلاقی را از خود دور ساختند.

احمدپناهی گفت: آن بانوی بزرگوار، من درونی خویش را در خود نابود کرد و بر آن غلبه یافت و مکارم اخلاقی را در خود نهادینه و رذایل اخلاقی را از خود دور کرد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) ‌جایگاهی بس عظیم دارد، ولی همچنان همانند قبر ناپیدای آن حضرت منزلت و جایگاه واقعی آن حضرت را احدی درک نکرده است.

راه و روش زندگی حضرت زهرا(س) الگوی عملی زنان و دختران باشد

استاد دانشگاه سمنان با تأکید بر اینکه راه و روش زندگی دختر حضرت رسول خدا (ص) باید الگوی عملی زنان و دختران در زندگی باشد، گفت:‌ حضرت زهرا (س) نه تنها به لحاظ ظاهری بلکه به لحاظ باطنی پاک و مطهر بود و نفس خویش را تزکیه کرده بود.

مسئول برگزاری این مراسم نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته زن و معلم گفت: شهید مطهری فرموده‌اند «معلم باید نیروی فکری متعلم را پرورش دهد و او را به سوی استقلال رهنمون شود و باید قوه ابتکار را در او زنده کند»

کوکب فیض افزود: معلمان نیز به عنوان ادامه‌دهندگان راه بزرگان دین باید هدفشان پرورش فکری متعلمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: مربیان و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین نیز معلمان تربیتی هستند که هدف اصلی‌شان افزایش بصیرت و معرفت مربیان است.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از مدیران و معلمان مدارس دخترانه شهرستان سمنان با اعطای هدیه و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2249/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول