به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجتالاسلام حبیب داستانی بنیسی در گردهمایی آسیبشناسی بازیهای رایانهای غربی که از سوی مرکز رشد دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به آماری مبنی بر تولید بیش از 3 هزار نرمافزار و بازیهای رایانهای در دنیا اظهار کرد: این رقم گویای مخاطبان و کاربران فراوان این بازیها در کشورهای گوناگون جهان است.
وی با تاکید بر اینکه نسلهای جدید در جامعه، بازیهای رایانهای را جایگزین تمام رسانههای دیداری و شنیداری کردهاند، افزود: این نکته موجب استفاده سوء برخی از سیاستمداران و مذاهب دنیا شده است زیرا غرق شدن در دنیای مجازی فرصت استفاده از دیگر رسانهها را از جوانان میگیرد.
سازنده بازی رایانهای عملیات انهدام با بیان اینکه بازیهای رایانهای به تفریحات نوین عصر کنونی تبدیل شدهاند، گفت: این بازیها که حرکت فیزیکی را از مخاطبان خود گرفته و فشارهای روانی را برای آنان به ارمغان آوردهاند آسیبهایی دارند که باید به آنها پرداخته شود.
وی آسیبهای ناشی از کنترل نکردن سریهای سنی مختلف را از جمله ضررهایی دانست که مخاطبان بازیهای رایانهای را با خود درگیر میکند و خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی باید برای این مشکل و سایر معضلات بازیهای رایانهای غربی چارهاندیشی کنند.
داستانی بنیسی ضمن ابراز نگرانی از استفاده نادرست از بازیهایی که برای گروههای سنی خاص تعریف شده است، گفت: مشاهده میکنیم از یک بازی رایانهای که برای رده سنی 20 سال به بالا تدوین شده است کودکان هفت ساله استفاده میکنند که مشکلات فراوانی را برای آنها به همراه دارد.
این سازنده بازیهای رایانهای با بیان اینکه شرکتها و کشورهای تولیدکننده بازیها به موضوعات گوناگون دینی، ملی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی توجه ویژهای دارند، اضافه کرد: به همین دلیل به آسانی از این بازیها برای رسیدن به اهداف ویژهای استفاده میشود.
وی بر ضرورت رویکرد صحیح کشور در رابطه با بازیهای رایانهای تاکید کرد و گفت: باید در زمینه استفاده صحیح از نرمافزارها و بازیهای رایانهای در گروههای سنی گوناگون فرهنگسازی و به موضوعاتی همچون تقابل رفتاری ناشی از این بازیها توجه شود.
انتهای پیام/78005/ز30/چ3000