اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدزاده‌کرمانی:

هدفمندسازی یارانه‌‌ها یک جراحی بزرگ اقتصادی بود

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هدفمندسازی یارانه‌‌ها را یک جراحی بزرگ اقتصادی عنوان کرد.

هدفمندسازی یارانه‌‌ها یک جراحی بزرگ اقتصادی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، روح‌الله احمدزاده‌کرمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدفمندسازی یارانه‌ها به نوعی موجب افزایش نقدینگی در جامعه شد که این نقدینگی سطح تقاضا را افزایش داد و موجب بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شد.

وی با طرح شعار جوان‌گرایی تصریح کرد: روند کلی حرکت در برنامه‌ریزی‌ها و نوع نگاهی که در برنامه پنج ساله پنجم وجود دارد، فعال‌‌سازی ظرفیت‌های موجود در حوزه جوانان است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم‌ترین راهبردهای اجرایی که می‌توان از ظرفیت جوانان حداکثر بهره را برد، نقش تعریف کردن برای جوانان در اداره امور کشور است، دولت آینده باید حداقل به جوان‌‌سازی مدیران اجرایی از سطوح پایین به بالا بپردازد.

احمدزاده‌کرمانی با بیان اینکه 30 درصد از بدنه اجرایی کشور باید جوان‌سازی شود، گفت: در جامعه‌ای که 70 میلیون جوان دارد، باید برای استفاده از ظرفیت جوانان برنامه‌ریزی کرد، در شرایطی که استعدادهای قابل توجه کشور به سمت جوانان حرکت کرده، ضروری است این استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

وی با تأکید بر اینکه جوان‌سازی در دولت آینده یک ضرورت اجتماعی است، اظهار داشت: راه‌گریزی وجود ندارد، اگر جوان‌سازی صورت نگیرد، دولت در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

احمدزاده‌کرمانی ادامه داد: قطعاً اگر جوان‌‌سازی در مدیریت اجرایی کشور صورت نگیرد در سال‌های آینده با شکاف گفتمانی مواجه خواهیم شد که این شکاف مشکلات بسیاری را پیش روی اداره کشور قرار خواهد داد.

وی از راه‌اندازی سازمان ملی خانواده در سطح کلان کشور خبر داد و گفت: امروز سازمان زنان و جوانان به نوعی در کشور فعالیت دارند در حالی که مردان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخور دارند، اگر می‌خواهیم عدالت‌ورزی را پیاده‌ کنیم باید به همه افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان توجه کنیم که لازمه آن تشکیل سازمان خانواده است.

تورم‌ و گرانی‌ها در کشور ناشی از تحریم‌ها و جریان‌سازی مدیریت کشور است

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مشکل گرانی و راه حل برون رفت از این مشکل گفت: بخشی از تورم‌ و گرانی‌های موجود در کشور ناشی از تحریم‌ها و بخش دیگر ناشی از جریان‌سازی مدیریت کشور است که برای حل این مشکلات باید آسیب‌شناسی جدی صورت گیرد.

احمدزاده‌کرمانی تصریح کرد: هدفمندسازی یارانه‌‌ها یک جراحی بزرگ اقتصادی بود اما این جراحی به فیزیوتراپی نیاز داشت، هدفمندسازی یارانه‌ها به نوعی موجب افزایش نقدینگی در جامعه شد که این نقدینگی سطح تقاضا را افزایش داد و موجب بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شد.

وی گفت: افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش نقدینگی بود، دولت باید هماهنگ با هدفمندسازی یارانه‌ها هدفمندسازی مصرف را هم انجام می‌داد و مصرف را مدیریت می‌کرد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عدم پرداخت یارانه به بخش تولید را از دیگر مشکلات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و اظهار داشت: پرداخت یارانه به بخش تولید و حذف مالیات از بخش‌های تولیدی به خوبی می‌توانست بخشی از مشکلات تولید کشور را از بین برده و با افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی، بستر لازم برای افزایش تولید را فراهم سازد.

مشکل بخش کشاورزی، بحران مدیریت مصرف آب کشاورزی است

کرمانی در ادامه عدم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های بخش کشاورزی را نیز از چالش‌های مهم و جدی تولید در بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 36.5 میلیون هکتار اراضی قابل کشت در کشور وجود دارد که تنها 18 میلیون آن زیر کشت است که از این هشت هکتار آبی و مابقی دیم است.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا کشت دیم به وسعتی که در ایران صورت می‌گیرد وجود ندارد، کشورهای پیشرفته سیستم آبیاری اراضی کشاورزی خود را به سیستم‌های نوین کشاورزی تجهیز کرده و از این طریق بهترین بهره‌برداری را می‌کنند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به طرح برخی از مسائل پیرامون کمبود آب در کشور اظهار داشت: ما امروز بحران کم‌آبی نداریم، بلکه امروز مشکل بخش کشاورزی بحران مدیریت مصرف آب کشاورزی است که دولت آینده باید برای حل این بحران چاره‌ای اساسی بیاندیشد.

صدها هزار میلیارد تومان از هزینه کشور در بخش خودروسازی هزینه می‌شود 

احمدزاده کرمانی در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی با انتقاد از تجمیع سرمایه‌های هنگفت کشور در بخش خودروسازی گفت: امروز صدها هزار میلیارد تومان از هزینه کشور در بخش خودروسازی هزینه می‌شود و برای خودروسازان بازار انحصاری درست شده است و همین مسئله موجب شده که وقتی به آن‌ها می‌گوییم قیمت خودرو را متعادل کنید، جبهه می‌گیرند، امروز کیفیت خودرو در کشور بسیار پایین و قیمت‌ها بسیار بالا است در حالی که کشورهای دیگر بهترین خودروها را با قیمت پایین و کیفیت بالا می‌سازند.

وی ادامه داد: دولت باید فرصتی پنج ساله به بخش خصوصی بدهد که تعرفه‌ها را به صفر برساند، دولت باید دست از قلک خودروسازی بردارد و این هزینه‌ها را در جای دیگر سرمایه‌گذاری کند.

بسته حمایتی دولت در حوزه گردشگری بسیار ضعیف است

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیرامون فرصت‌های گردشگری در کشور خاطرنشان کرد: ایران فرصت بی‌نظیری برای گردشگری اعم از گردشگری پزشکی و طبیعی و ورزشی است، امروز قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان در ایران وجود دارد اما متأسفانه سرمایه‌گذاری لازم‌ در این زمینه صورت نمی‌گیرد، دولت باید در عرصه گردشگری و در حوزه زیرساخت‌های این بخش یارانه پرداخت کند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر بسته حمایتی دولت در حوزه گردشگری بسیار ضعیف است که باید برای تقویت آن چاره‌اندیشی کرد.

کرمانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر دیدگاهش پیرامون برقراری ارتباط با آمریکا تصریح کرد: تاریخ نشان می‌دهد تعامل غرب با ایران از گذشته تا امروز از حوزه اقتدار بوده و در طول تاریخ ایران مناسبات آمریکا و اروپا بر اساس احترام متقابل نبوده و نخواهد بود.

وی افزود: ایران از نظر وجود منابع و موقعیت استراتژیکی کشوری بسیار با اهمیت است، آمریکا همواره از برقراری ارتباط با ایران به دنبال منافع خود بوده و در این بازی دم تکان دادن برای آمریکا به نفع ایران نبوده و نخواهد بود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به عنوان واژه مکتب ایرانی از سوی رئیس جمهور گفت: ما مکتب ایرانی را قبول داریم بحث سر واژه‌ها نیست، یک روز از رئیس جمهور سئوال کردم هدف شما از بیان مکتب ایرانی چیست ایشان گفت که ما نقش ایران در توسعه تمدن اسلامی و اسلام را قبول داریم و در یکی از کتب مرحوم شهید مطهری نیز این موضوع مطرح شده است.

حلقه‌ای از افراد فاسد در اطراف مشایی درست شده است

احمدزاده‌کرمانی ادامه داد: اسلام مایه کمال بشریت است، اوج ایران بعد از اسلام است، تأکید بیش از اندازه به ایرانی‌گری شائبه ارتجاع را پدید می‌آورد و اگر دم از ایرانی بودن بزنیم در حالی که هدفمان تضعیف اسلام باشد، خلاف است و من طرح این واژه را به صلاح نمی‌دانم.

وی در ادامه پیرامون حضور مشایی در انتخابات گفت: حلقه‌ای از افراد فاسد در اطراف مشایی درست شده و من حضور این فرد در انتخابات را به صلاح نمی‌دانم.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول