اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‎ها در خرداد 92 –109

بیرقدار: تعهد و تخصص باید جای سیاست‎بازی را در شورا بگیرد

مسئول جامعه روحانیت تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در گلستان گفت: مردم می‎خواهند افرادی متعهد، متخصص و به دور از بازی‎های سیاسی در مسند شورای اسلامی شهر و روستا قرار بگیرند.

بیرقدار: تعهد و تخصص باید جای سیاست‎بازی را در شورا بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقویم سیاسی کشور برای رسیدن به 24 خرداد همچنان ورق می‎خورد تا بزرگترین حماسه سیاسی را در سال 92 به ثبت رساند، ملت ایران در طول 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی صحنه‎های زیبایی از بصیرت را در خلق حماسه به تصویر کشیده است و حفظ این انقلاب مدیون ولایت‎مداری و بصیرت ملت ایران است.

بمباران تبلیغاتی و توطئه‎افکنی‎های دشمنان نتوانسته اراده‎های فولادین این ملت را تضعیف کند چراکه عزت ملی و غیرت دینی در رگ‎های مردان و زنان این مرز و بوم در جوش و خروش است و این عطش روز به روز بیشتر شده و این معرفت عمیق‎تر می‎شود.

گرچه مردم تکلیف خود را در شناخت موقعیت‎ها می‎دانند اما وظیفه رسانه در این برهه از زمان سنگین‎تر شده چراکه باید تلاش کنند نظرات مسئولان را برای آگاهی‎بخشی به مردم منعکس تا شاهد بهترین اتفاق در سرنوشت کشور و جامعه باشیم.

در این راستا خبرنگار فارس تلاش کرد در راستای ضرورت، الزامات و چرایی حضور مردم در عرصه مهم انتخابات با مسئول جامعه روحانیت تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در گلستان به گفت‎وگو بپردازد که ماحصل این مصاحبه را در ذیل می‎خوانید:

فارس: چه ضرورتی برای انتخاب سال جدید به سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب وجود داشت؟

بیرقدار: آنچه خواسته مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی است حضور حداکثری مردم در انتخابات است چراکه این حضور علاوه بر رای به نظام مقدس جمهوری اسلامی، رای به قانون اساسی، دفاع از آرمان‎های امام، انقلاب و شهداست.

حماسه سیاسی؛ به مهمترین عرصه سیاسی کشور یعنی انتخابات اشاره دارد که حضور آگاهانه و بابصیرت مردم را می‎طلبد از آنجا که خواسته دشمنان نظام و انقلاب این است که مردم در این انتخابات شرکت نکنند لذا هر چه به 24 خرداد نزدیک می‎شویم می‎بینیم حتی با اینکه تحریم‎ها شدیدتر می‎شود و تبلیغات شبکه‎های ماهواره‎ای درصدد ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است اما مردم همواره تابع ولایت هستند و مشکلات را برای حفظ انقلاب تحمل می‎کنند و نامگذاری این سال به عنوان حماسه سیاسی انشاءالله تمام نقشه‎های دشمن را برملا می‎کند.

فارس: به نظر شما تکیه بر شعار سال چگونه می‎تواند در گذر از مشکلات، چراغ راهمان باشد؟

بیرقدار: همیشه می‎بینید که مقام معظم رهبری با یک سخنرانی تمام نقشه‎های دشمن را ناکام می‎کنند، این شعار، راه و مسیر آینده را به مردم و مسئولان نشان می‎دهد تا در هر جایی که لازم است از نظام، انقلاب و ولی‎امرشان دفاع کنند که این موقعیت‎شناسی را در 22 بهمن سال گذشته شاهد بودیم چنانچه مردم همواره هر جا که لازم بوده بابصیرت و آگاهی در صحنه حضور داشتند.

فارس: نقش خواص جامعه را در انتخابات چطور ارزیابی می‎کنید؟

بیرقدار: خواص باید همانطور که خواسته مقام معظم رهبری است در اجتماعات مردم روشنگری کرده و  شخص اصلح را معرفی کنند، معیارهای امام راحل و مقام معظم رهبری را ذکر کرده تا مردم تشخیص درست را در این راستا داشته باشند.

فارس: با توجه به اینکه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری همزمان است، ارزیابی شما در خصوص عملکرد دوره فعلی شورای اسلامی شهر گرگان در ابعاد مختلف چیست؟

بیرقدار: شورای شهر جایگاه مهمی دارد از آنجایی که بودجه شهرداری از بودجه بسیاری از ادارات کل استان نیز بیشتر است به طوری که در سال جدید حدود 120 میلیارد تومان بودجه دریافت کردند لذا توقع مردم بجاست که تمایل داشته باشند افرادی، دور از بازی‎های سیاسی در مسند شورا قرار بگیرند و به مردم خدمات دهند.

جایگاه شورای شهر جایگاه خدمت‎رسانی است و وظیفه شورا نیز برای مردمی که همواره برای نظام و انقلاب در صحنه بوده و هستند این است که از هیچ کوششی برای رفاه حال مردم دریغ نکنند.

فارس: به نظر شما آیا عملکرد شورای شهر فعلی راضی‎کننده بوده است؟

بیرقدار: قطعاً نه؛ البته زحمات زیادی کشیده شد اما راضی‎کننده نبوده است.

فارس: نقاط ضعف شورای اسلامی شهر گرگان را در چه می‌بینید؟ به نظر شما شورای آینده باید تلاش خود را در چه زمینه‎ای متمرکز کند؟

بیرقدار: مدیریت اسلامی در ساخت‎وسازها دیده نمی‎شود، شهر گرگان زیبایی‎های خدادادی زیادی دارد که باید از این موهبت‎های آن بیشتر استفاده شود، آنچه در ساخت‎وسازها دیده می‎شود با معماری اسلامی منافات دارد.

از طرفی در بخش ترافیک مشکلات زیادی در گلستان به چشم می‎خورد، همچنین مطول شدن طرح‎های عمرانی، مردم را ناراضی نگه می‎دارد، کندوکاری‎‎های بدون برنامه‎ریزی در سطح شهر برای مردم باعث مزاحمت شده که باید این کندوکاری‎ها را مدیریت کرد چنانچه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تمام خدمات شهری باید از یک کانال داخل شهر انجام شود.

همچنین تعامل نداشتن بین ادارات سبب هدررفت هزینه‎های بیت‎المال می‎شود که اینها به ضعف تخصص در شورا و شهرداری برمی‎گردد.

فارس: ویژگی کاندیدای اصلح را در چه مواردی می‎دانید؟

بیرقدار: سلامت افراد خیلی مهم است، منتخبان مردم باید صالح بوده و پایبند به نظام، اعتقادات و ولایت‎فقیه باشند، دارای تخصص باشند، البته لزومی ندارد همه از یک طیف باشند معتقدم اگر گروهی با تخصص‎های مختلف عمرانی، پزشکی، فرهنگی، اجتماعی و ... باشند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

فارس: شور انتخابات را در شهرستان گرگان چگونه می‎بینید؟

بیرقدار: یقیناً مردم ما در انتخابات 24 خرداد امتحان زیبایی پس خواهند داد که مورد رضایت امام زمان (عج) و همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

البته هنوز شاید آن شور انتخاباتی کمی زود باشد، اما می‎توان گفت هر چه به زمان انتخابات نزدیک می‎شویم قطعاً این شور بیشتر خواهد شد.

فارس: فعالیت‎های آشکار و پنهان تبلیغات انتخاباتی شروع شده به نظر شما اینها به شور انتخابات کمک می‎کند؟

بیرقدار: هنوز ابهام وجود دارد که کاندیدای حقیقی چه کسی است و نهایت امر چه کسی معرفی خواهد شد، ولی با این حال نقل تمام مجالس و محافل بحث انتخابات است و مردم خود را برای حضور جدی در پای صندوق‎های رای آماده می‎کنند.

فارس: فکر می‎کنید تحریم و گرانی در حضور مردم در انتخابات تاثیرگذار است و آیا دشمن با این حربه می‎تواند به خواسته خودش برسد؟

بیرقدار: تحریم و گرانی از مشکلات جدی مردم است اما مردم هیچ وقت نسبت به انقلاب، نظام، ولایت و شهدا بی‎تفاوت نخواهند بود و همیشه نقشه‎های دشمن را به خوبی تشخیص می‎دهند و هر جا که لازم باشد در صحنه حضور خواهند یافت و از دستاوردهای این انقلاب دفاع می‎کنند.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول