اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی در جمع خبرنگاران گیلان:

30 درصد سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه حمایت از تولید الزام هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: 30 درصد سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد.

30 درصد سهم تولید در هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر متکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها مانند ساختمان نیمه‌کاره است، اظهار کرد: سهم 30 درصدی تولید که توسط قانونگذار پیش‌بینی شده بود در مرحله اجرایی هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد.

وی با بیان اینکه توجه به تولید ضرورت اجرای هدفمندی یارانه‌ها بود، افزود: خرید گندم داخل زیر قیمت خوراک دام و در برابر خرید هزار تومانی گندم خارجی حمایت از تولید نیست و کشاورز را برای ادامه تولید سرد و شکننده می‌کند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه افزایش نقدینگی و عدم حمایت از تولید داخل تورم‌زا است، گفت: با افزایش نقدینگی در جامعه با پرداخت نقدی یارانه به مردم تقاضای کالا افزایش یافته است که باید عرضه نیز با آن مناسب شود.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی تولید کالا و محصولات راهبردی، تصریح کرد: محصولات کشاورزی در کشور صنعتی مانند ژاپن نیز دارای اهمیت زیادی است و این کشور با برنامه‌ریزی در زمینه برنجی که می‌تواند با فروش بخش کوچکی از کالای صنعتی به آن برسد را به خودکفایی برساند.

وی با اشاره به سفر اخیرش به تبریز، اذعان کرد: در تبریز 500 واحد صنعتی فعال وجود داشت که از این تعداد اکنون 133 واحد با ظرفیت 30 تا 40 درصدی از کل ظرفیت فعال هستند که این مسئله نگران کننده است.

*خلق حماسه سیاسی ضربه محکمی به آمریکاست

عضو ائتلاف پنج‌گانه با بیان اینکه خلق حماسه سیاسی ضربه به آمریکا است، گفت: آمریکایی‌ها پس از 34 سال در جریان سیاستمدارانه‌ خود می‌پرسند که سیاست‌های آنها در 34 سال بر انقلاب اسلامی چه تاثیری گذاشته است.

وی تصریح کرد: رسیدن به چنین نقطه‌ای در ایالات متحده می‌تواند نتیجه مقاومت ملت ایران در برابر تهدیدها، تحریم‌ها و... باشد.

*برنامه‌ریزی برای محصولات راهبردی توصیه رهبری است

متکی با بیان اینکه باید در تولید محصولات راهبردی توجه لازم به حمایت از تولید کنندگان صورت گیرد، اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای محصولات راهبردی توصیه رهبری است.

وی وضعیت کشاورزی در کشور را مطلوب ندانست و افزود: کشاورزان به سختی پاسخگوی معیشت خانواده خود هستند و این مسئله با برنامه‌ریزی قابل برطرف شدن است.

*افزایش بی‌رویه قیمت‌ها حاصل عدم نظارت و مراقبت کافی است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به تورم و گرانی‌ها، گفت:‌ به طور مثال فردی در خیابان جمهوری تهران برای خرید لباسشویی مراجعه می‌کند و پس از قیمت به دنبال وانتی برای انتقال به منزلش می‌رود و پس از بازگشت با وانت مشاهده می‌کند قیمت لباسشویی 300 هزار تومان افزایش یافته که باید بگوییم بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت‌ها حاصل عدم نظارت و مراقبت از بازار است.

ا‌نتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول