اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر آیت‌الله سیدمحمدباقر شیرازی:

نبش قبر صحابی برجسته پیامبر مخالف با اصول اولیه انسانی است

مسئول دفتر آیت‌الله شیرازی با ابراز تاسف از نبش قبر صحابی برجسته و مورد اتفاق فرق اسلامی از سوی گروه سلفی افراطی گفت: این عمل مخالف با اصول اولیه انسانی بوده و با هیچ مبنایی قابل توجیه نیست.

نبش قبر صحابی برجسته پیامبر مخالف با اصول اولیه انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سیدمرتضی شیرازی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ولادت حضرت زهرا (س) در حالی برگزار شد که هیچ اثری از این میلاد با سعادت در ظاهر شیراز نمایان نشده است.

وی با اشاره به اینکه 400 فرقه ضاله، گوی سبقت را در تبلیغ مبانی منحرف خود از متولیان فرهنگی این شهر گرفته است، ابراز داشت: با ترویج عرفان‌های کاذب در صدد به انحراف کشاندن اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان هستند.

مسئول دفتر آیت‌الله شیرازی تصریح کرد: در راستای نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) از سوی مقام معظم رهبری، نباید این نامگذاری مبارک فقط منحصر به سخنرانی‌ها و نوشته‌ها شود.

شیرازی بیان داشت: در برپایی جشنواره شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) که با رایزنی 15 نهاد و ارگان رسمی و اخذ مجوز برگزار شد، با مانع‌تراشی‌های بسیاری روبه‌رو بودیم که زیبنده این شهر مذهبی و تاریخی نبود.

مسئول مجموعه مذهبی فرهنگی عباسیه شیراز در ادامه با ابراز تاسف از نبش قبر صحابی برجسته و مورد اتفاق فرق اسلامی از سوی گروه سلفی افراطی ابراز داشت: این عمل مخالف با اصول اولیه انسانی است و با هیچ مبنایی قابل توجیه نیست.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد شرکت تمام سلایق در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اظهار داشت: ساز و کار قانونی تایید و رد صلاحیت افراد تنها در اختیار شورای نگهبان است و جایی برای پیش‌داوری‌ها، اظهار نظرها، تخریب، بداخلاقی و ساختار و حرمت‌شکنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: تغییر ساختار شورای شهر به شورای شهرداری شیراز و فراموش شدن مسئولیت وسیع این مجموعه در فعالیت‌های درون‌شهری، صرف وقت شورا و شهرداری شیراز در امور کم‌ارزش، کلنگ‌زنی‌ها، روبان بریدن‌ها و ارائه آمار نجومی با برخی لابی‌ها و اختلاف شهرداری و راهنمایی و رانندگی شیراز در اجرای برخی پروژه‌ها نظیر طرح غیرکارشناسانه محدوده ترافیک بدون آماده شدن بسترهای مناسب، این شهر را با مشکلات بسیار روبه‌رو کرده است.

مسئول دفتر آیت‌الله شیرازی تصریح کرد: شورای شهر باید کلان‌نگری و مردم‌محوری را همراه با داشتن چشم‌انداز و برنامه‌ریزی و احیای انگیزه توسعه توام کند تا این مجموعه بتواند به عنوان اتاق فکر برنامه‌های شهری در فضایی آرام و در راستای تحقق سومین حرم اهل بیت (ع) در ابعاد مختلف قرار گیرد.

انتهای پیام/ 2448/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول