اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک روحانی اهل سنت:

اهانت به اصحاب حضرت محمد (ص) از دیدگاه اهل سنت حرام است

یکی از علما و روحانیون اهل سنت استان کردستان گفت: اهانت به اصحاب حضرت محمد (ص) از دیدگاه اهل سنت حرام است و نبش قبر حجر بن ‌عدی از سوی روحانیون و علمای اهل سنت محکوم می‌شود.

اهانت به اصحاب حضرت محمد (ص) از دیدگاه اهل سنت حرام است

ماموستا اقبال بهمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با محکوم کردن اقدام گروه افراطی سوریه در نبش قبر صحابه مکرم پیامبر اکرم (ص) حجربن عدی اظهار کرد: اهانت به اصحاب حضرت محمد (ص) و اولیای خدا از دیدگاه اهل سنت حرام است.

وی با بیان اینکه نقل و انتقال میت نیز طبق فتوای امام شافعی حرام است، تصریح کرد: در زمان حاضر انتقال میت مگر در زمان ضرورت و آن هم با اجازه چند عالم برجسته امکان‌پذیر خواهد بود و گرنه این عمل حرام  محسوب می‌شود.

بهمنی ادامه داد: پیامبر اعظم (ص) فرموده‌اند شکستن استخوان مرده همانند شکستن استخوان زنده است، لذا این حدیث احترام به مردگان را به مسلمانان گوشزد می‌کند.

این امام جمعه اهل سنت تصریح کرد: خداوند متعال احترام و کرامت برای بشر قرار داده است لذا انسان نیز نباید به خود اجازه بی‌احترامی به همجنس خود چه زنده و چه مرده را بدهد.

بهمنی خاطرنشان کرد: این گروه‌های افراطی و تندرو نخستین بار نیست که اقدام به نبش قبر بزرگان و اصحاب رسول‌الله می‌کنند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام با تندرویی و افراط‌گرایی مخالف است، خاطرنشان کرد: اسلام دین اعتدال و میانه‌رویی است و مسلمانان نیز باید در این راستا حرکت کنند.

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: این گروه افراطی در سوریه همانند گروه خوارج در زمان حضرت علی (ع) هستند که نماز می‌خواندند و بعد برای به شهادت رساندن امیرالمومنین (ع) اقدام می‌کردند.

بهمنی اظهار کرد: این گروه‌های افراطی خود اظهار مسلمان بودن می‌کنند در صورتی که این افراد به ظاهر اسلام را قبول دارند و به مبانی و ارزش‌های عمقی دین توجهی ندارند.

وی اضافه کرد: برای از بین بردن مسلمانان دست‌هایی پشت‌پرده است که به روش‌های مختلف قصد ضربه ‌زدن به اعتقادات مسلمانان را دارند.

وی قرآن و پیامبر اکرم (ص) را محور وحدت تمامی مسلمانان ذکر کرد و افزود: مسلمانان باید با عمل به فرامین قرآن کریم و حرکت در راستای فرمایشات گهربار نبی مکرم اسلام در حفظ وحدت مابین خود بکوشند و به دشمنان دین اسلام اجازه تعدی و بی‌حرمتی ندهند.

امام جمعه موچش در پایان گفت: علمای اهل سنت استان کردستان در مقابل این عمل گروه‌های افراطی سکوت نکرده و بارها این عمل ناشایست و خلاف دین اسلام را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول