اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حیدری:

نبش قبر در همه ادیان مذموم است/گروه‌های تکفیری به اهل سنت نیز رحم نمی‌کنند

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نبش قبر در همه ادیان مذموم است، گفت: با افکار و اعمال فاسد و جنایتکارانه گروه‌های تکفیری نه فقط شیعیان؛ بلکه اهل سنت نیز از دست آنها در امان نخواهند بود.

نبش قبر در همه ادیان مذموم است/گروه‌های تکفیری به اهل سنت نیز رحم نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب نسبت به نبش قبر «حجربن عدی»، از یاران با وفای پیامبر اکرم(ص) در مسجد اعظم اهواز با بیان اینکه نبش قبر صحابه مظلوم نبی اکرم(ص) «حجربن عدی»، یک جنایت علیه بشریت است، اظهار داشت: نبش قبر کردن در دین مبین اسلام بسیار ناپسند است.

وی افزود: این عمل شنیع برای افراد عادی بسیار ناپسند و برخلاف مبانی دین مبین اسلام است و انجام این عمل برای قبر صحابی پیامبر، گناهی بسیار بزرگ و در واقع جنایت است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه تکفیری‌ها جرأت نکردند، جنازه جناب حجربن عدی را نشان دهند، خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها به خاطر شرمساری و رسوایی قادر به نشان دادن جنازه مطهر این صحابه مظلوم پیامبر اکرم(ص) نشدند.

حیدری با بیان اینکه کاری که این جنایتکاران کردند در هیچ دینی پذیرفته نیست و در همه ادیان این اقدام مذموم است و با اشاره به اینکه تکفیرهای فاسد، تنها دنبال کسب قدرت در عرصه جهانی و ایجاد فساد با قدرت هستند، عنوان کرد: متأسفانه این عده جاهل و نادان با دروغ‌گویی جنایات خود را به خدا نسبت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه وهابیون به غیر از تکفیر و کشتن چیزی ندارند و راه بنی‌امیه را ادامه می دهند، یادآور شد: کشتن ویژگی همه این گروه‌ها است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخشی از جنایت‌های سلفی‌ها و تکفیری‌ها و بیان عقاید عجیب این گروه ها گفت : به عنوان مثال در ماه مبارک رمضان باید سر کسانی را که در طول روز کشته‌اند  بر سر کلمن گذاشته و بعد آب بخورند، ایشان در ادامه متذکر شد: با مشاهده اقدامات جنایتکارانه این عده به خوی ددمنشانه و وحشیانه آنها به راحتی می‌شود پی برد.

حیدری در ادامه با اشاره به جایگاه حجر بن عدی گفت: جناب حجربن عدی در زمان امیرالمومنین (ع) از سردمداران جبهه ولایت بود و ایشان در زمره مالک اشتر و عمار یاسر بودند.

وی ادامه داد: حجر در زمان شهادت از جلادان معاویه خواست ابتدا سر پسرش را ببرند تا مبادا پسرش به علت ترس از بریدن سر پدر دست از ولایت امیرالمومنین (ع) بردارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اذعان داشت: حجر بن عدی وصیت کرد تا با لباس و بدن خونی در حالی که غل و زنجیر به دست و پا دارد، به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/2329/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول