اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از هفته سی‌وسوم لیگ برتر فوتبال

نفت آبادان شش‌تایی شد / فولاد باخت و آسیایی ماند

در هفته سی‌وسوم لیگ برتر فوتبال نفت آبادان شش تایی شد و فولاد با وجود شکست امیدوار به آسیایی شدن ماند.

نفت آبادان شش‌تایی شد / فولاد باخت و آسیایی ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان؛ هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس با برگزاری بازی‌های هفته سی‌وسوم تکلیف خود را در بالای جدول مشخص کرد.

در روزی که هم تکلیف قهرمان جام حذفی و هم قهرمان لیگ برتر تعیین شد خوزستانی‌ها دو شکست را در کارنامه دیدند.

* نفت آبادان شش‌تایی شد

سریال فاجعه‌بار نفت آبادان در فصل دوازدهم لیگ برتر با شکست شش بر صفر هفته سی‌وسوم در برابر ذوب‌آهن اصفهان تکمیل شد.

نفتی‌ها که با نمایش بسیار ضعیف خود در این فصل از مدت‌ها قبل به عنوان نخستین تیم به لیگ دسته اول سقوط کرده بودند برای اعاده حیثیت در دیدار با ذوب‌آهن حاضر شده بودند با ارائه یک بازی بسیار بد و دور از ذهن شش بار دروازه خود را فروریخته دیدند تا فصل کابوس‌وار این تیم ادامه داشته باشد.

طلایی‌پوشان آبادانی که در این دیدار استرسی برای ماندن نداشتند انتظار بازی منطقی‌تری از آن‌ها می‌رفت اما در واقعیت و در زمین مسابقه این تیم در برابر ذوب‌آهن ته جدولی حرفی برای گفتن نداشت.

ضعف مفرط خط دفاع و دروازه‌بان نفت آبادان در بازی برابر ذوب‌آهن از نفتی‌ها تیمی نه در سطح لیگ که آماتور ساخته بود که هرگاه تیم مقابل اراده می‌کرد به دروازه نفتی‌ها نزدیک می‌شد و آن را فرو می‌ریخت.

نفتی‌ها با این نتیجه ثابت کردند که با این تیم و نفرات به هیچ وجه شایستگی حضور در لیگ برتر نداشته و سقوط به عنوان اولین تیم برازنده آن‌ها بود.

از سوی دیگر ذوب‌آهن نیز با کسب این پیروزی و بهبود تفاضل گل خود و به لطف پیروزی دو بر یک تراکتورسازی در برابر آلومینیوم هرمزگان یک پله صعود کرد و به بقاء در لیگ برتر از طریق رسیدن به مرحله پلی‌آف امیدوارتر شد.

ذوب‌آهن اصفهان در هفته پایانی و در جدالی سرنوشت‌ساز در انزلی به مصاف ملوان این شهر می‌رود و نفت آبادان در دیدار تشریفاتی دو تیم سقوط کرده به لیگ دسته اول در آبادان به مصاف پیکان تهران خواهد رفت.

* فولاد باخت و آسیایی شد

اما مهمترین دیدار هفته سی‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شد و تکلیف قهرمان لیگ یک هفته زودتر تعیین شد.

در این دیدار تیم فولاد خوزستان در جدالی حساس و نفس‌گیر به مصاف استقلال تهران رفت که با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت شاگردان امیر قلعه‌نویی یک هفته زودتر جشن قهرمانی برپا کردند.

در این دیدار ابتدا استقلال در دقیقه 20 روی یک ضربه پنالتی بحث‌برانگیز به گل رسید اما فولادی‌ها با در اختیار گرفتن بازی موقعیت‌های بی‌شماری را بر روی دروازه استقلال ایجاد کردند و یک ضربه پنالتی را نیز روی بی‌دقتی مهدی نوری مهاجم خود از دست دادند.

به ویژه در نیمه دوم؛ بازی در اکثر دقایق به صورت یک گله دنبال می‌شد و به جز ارشاد یوسفی دروازه‌بان فولاد خوزستان همه بازیکنان در اطراف محوطه جریمه استقلال حلقه زده بودند.

با این وجود با درخشش مهدی رحمتی و بی‌دقتی مهاجمان فولاد هیچ یک از این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد تا فولادی‌ها که برای کسب رده سومی و رسیدن به آسیا درتلاش بودند امتیازات این دیدار خانگی و جام قهرمانی لیگ برتر را به استقلال هدیه دهند.

آبی‌پوشان پایتخت نیز در این دیدار به لطف تجربه بسیار بالای بازیکنان خود و بازی منطقی و تقریباً بدون اشتباه خط دفاعی این تیم که بهترین خط دفاع این فصل لیگ برتر نیز به شمار می‌رود موفق به حفظ نتیجه دلخواه خود شدند و جشن قهرمانی را در اهواز برپا کردند و با سومین قهرمانی خود در این فصل به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر همراه با سپاهان دست یافتند.

اما فولادی‌ها با وجود این شکست و با توجه به پیروزی سپاهان در فینال جام حذفی در دیدار با پرسپولیس به آسیایی شدن امیدوارتر شدند.

باتوجه به قهرمانی سپاهان در جام حذفی و قرارگرفتن این تیم در رده دوم لیگ برتر زردپوشان دیار زاینده‌رود به عنوان قهرمان جام حذفی نماینده کشورمان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و سه تیم از لیگ برتر که شامل استقلال؛ تراکتورسازی و تیم چهارم لیگ که از بین فولاد و نفت تهران خواهد بود به عنوان چهارمین نماینده یاران در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود.

حالا فولادی‌ها برای رسیدن به هدف خود در این فصل تنها به یک امتیاز بازی هفته آخر در برابر نفت تهران نیاز دارند.

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و نفت تهران در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر روز جمعه 20 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/72008/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول