اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:

کارکرد اجتماعی شوراهای اسلامی مغفول مانده است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: مشارکت شوراهای اسلامی در زمینه فعالیت‌های اجتماعی کمتر به چشم آمده است.

کارکرد اجتماعی شوراهای اسلامی مغفول مانده است

سید محمدعطا رحمانی‌آبیدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به وسعت حوزه وظایف و چارچوب اختیارات شوراهای اسلامی یکی از حوزه‌های کاری آنها را کارکرد اجتماعی عنوان کرد.

وی پایه و اساس موضوع در شوراها را مشارکت مردم در حیطه فعالیت‌های منطقه خود و در زمینه‌های گوناگون ذکر کرد و افزود: به دلیل اینکه بودجه فعالیت‌های این نهاد از محل درآمدهای شهروندان تأمین می‌شود خود آنها باید در این خصوص نقش موثری داشته باشند و مدیریت کنند.

رحمانی‌آبیدر مشارکت مردم را نوعی از فعالیت اجتماعی عنوان کرد و با اشاره به اینکه اکنون شرایط به گونه‌ای است که همه فکر می‌کنیم کار شورا تنها نظارت بر شهرداری است، تصریح کرد: مشارکت در زمینه‌های اجتماعی کمتر به چشم می‌آید.

این کارشناس امور اجتماعی حکمیت میان مردم در اختلافات را از دیگر کارکردهای شوراها عنوان کرد و افزود: به جز این موارد شوراها در زمینه‌های فرهنگی و عمرانی نیز فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات شوراها کسانی باید وارد عرصه شوند که دارای هدف و طرح مشخص و توانایی تأمین رفاه مردم باشند.

رحمانی‌آبیدر با اشاره به برگزاری 3 دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور اظهار کرد: هنوز در حال گذراندن مقدمات این نهادها و نهادینه کردن فرهنگ شوراها هستیم.

این کارشناس امور اجتماعی شوراها را یکی از بخش‌های حاکمیتی دانست که مسائل را به صورت مستقیم با مردم مطرح می‌کند و گفت: یکی از این موارد در بحث فرهنگ ترافیک است که مشکلات جدی داریم و مشارکت مردم با شوراها در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر با ارائه طرح‌ها و پروژه‌های مطلوب به کمک سایر دستگاه‌ها و همچنین جذب صاحبان سرمایه می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی گام بردارد.

رحمانی‌آبیدر اصل و هدف مشارکت مردم در شوراها را دولت به عنوان خدمتگزار مردم عنوان کرد و گفت: این مسئله منجر به رضایت‌مندی مردم می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان ادامه داد: طی 34 سال گذشته هر سال به طور میانگین حداقل یک انتخابات وجود داشته و مشارکت مردم نیز همواره در حد عالی بوده است.

وی با یادآوری نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: حضور نامزدهای شوراها با آگاهی در عرصه انتخابات و مشارکت حداکثری ملت پای صندوق‌های رأی می‌تواند زمینه‌ساز خلق این حماسه عظیم شود.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول