اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

مجوز فعالیت معدنی در اراضی با پوشش گیاهی بالای 50 درصد داده نمی‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در اراضی منابع طبیعی که دارای پوشش گیاهی بالای 50 درصد باشد مجوز فعالیت معدنی اعطا نمی‌شود.

مجوز فعالیت معدنی در اراضی با پوشش گیاهی بالای 50 درصد داده نمی‌شود

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توسعه و اشتغال از نیازمندی‌های زنجان است که در این زمینه اقدامات لازم از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه بهره‌برداری از معادنی که در منابع طبیعی واقع شده‌اند همواره مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی مانع برداشت بی‌رویه معدن‌داران از معادن می‌شود.

*حقوق عرفی معدن‌داران مورد توجه قرار می‌گیرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز بهره‌برداری از معادن توسط منابع طبیعی ارائه می‌شود، تصریح کرد: حقوق عرفی معدن‌داران نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش‌های از منابع طبیعی که دارای گونه‌های نادر هستند از بهره‌برداری معادن جلوگیری می‌شود، یادآور شد: در معادنی که در مناطق حفاظت شده قرار گرفته باشند اجازه و مجوز برداشت به معدن‌داران داده نمی‌شود.

اسکندری با اشاره به اینکه در اراضی منابع طبیعی که دارای پوشش گیاهی بالای 50 درصد هستند مجوزی به معدن‌داران اعطا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه برای حفظ منابع طبیعی سختگیری‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

وی از ارائه مجوز فعالیت معدنی در زمین‌هایی که دارای پوشش گیاهی زیر 40 درصد هستند، خبر داد.

این مسئول گفت: در منابع طبیعی که صرفه اقتصادی ندارد نیز مجوزهای لازم ارائه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه نیاز کشور به تولید ناخالص ملی ضرورت بهره‌برداری از معادن را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: باید در این زمینه نیز با توجه به قوانین مجوزهای استفاده از معادن داده شود.

وی با اشاره به اینکه اگر ارائه مجوز محدودیت قانونی داشته باشد، به هیچ وجه ارائه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید محدودیت‌های قانونی برای ارائه مجوز رفع شود.

اسکندری تصرف اراضی ملی بدون اجازه حاکم شرع را خلاق قوانین و مقررات دانست و گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه به مردم داده شود.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص منابع طبیعی تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی در مورد منابع طبیعی نسبت به تصرف این‌گونه زمین‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اعزام مبلغان را به مناطق مختلف مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مردم با حضور مبلغان از احکام شرعی و عرفی خود آگاه می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر چه اطلاعات مردم در زمینه منابع طبیعی افزایش یابد به نحو مطلوب‌تری از این منابع استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی تصرف خود‌سرانه اراضی ملی صورت نمی‌گیرد.

اسکندری با اشاره به اینکه باید فتوای مراجع تقلید در خصوص تصرف اراضی ملی در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: توجه به فتوای مراجع تقلید در کاهش تصرفات اراضی ملی موثر است.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول